تهران

تالارپشتی: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اسلامشهر را پیگیری می‌کنیم/ سازه ساختمان دانشگاه پیام نور در حال از بین رفتن است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اسلامشهر، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از چند طرح عمرانی در شهرستان اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اسلامشهر، گفت: پیگیر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تامین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های نیمه کاره و تعطیل شده، از سوی دستگاه‌های ذیربط هستیم.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر چند ساعته خود به اسلامشهر، افزود: امروز فرصتی دست داد تا از پروژه کلان و ملی مترو اسلامشهر که با پشتکار و تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی و مدیریت طرح با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است بازدیدی داشته و از نزدیک در جریان روند عملیات اجرای آن قرار گیریم. برای ادامه فعالیت این طرح که  مجری آن نیازمند حمایت و  تامین منابع مالی است، باید از دستگاه‌های ذیربط پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

تالارپشتی بیان کرد: دومین پروژه بزرگ در حال اجرا در اسلامشهر، طرح کمربند شمالی این شهر است که با همت جهادی مدیریت شهرداری اسلامشهر و با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجراست، که امیدواریم با رفع موانع موجود و تامین منابع مالی مورد نیاز طرح در آینده نه چندان دور تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، اسلام شهر، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از دیگر پروژه‌های در حال اجرا در اسلامشهر طرح احداث ساختمان دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر است که متاسفانه در سایه بی‌توجهی و غفلت مدیران سازمان مرکزی دانشگاه این طرح در طی چند سال گذشته تعطیل و در حال از بین رفتن سرمایه بیت المال است، که امیدواریم با ایجاد تغییرات اساسی در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور شاهد ادامه فعالیت و تکمیل این ساختمان باشیم.

وی با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های نمایندگان مجلس، تاکید کرد: با توجه به بعد نظارتی وظیفه نمایندگان مجلس مقام‌های ذیربط در پروژه‌ها را به مجلس دعوت کرده و پیگیری امور هستیم تا با همکاری و تعامل بین مجلس و دولت موانع و مشکلات پیرامون اجرای طرح ها را برطرف سازیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با درنظر گرفتن اینکه مجری پروژه‌ها دولت است، هر جا که مدیران مسائل و مشکلاتی را با ما در میان بگذارن، قطعاً در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و برای تامین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های نیمه کاره و در حال اجرا در اسلامشهر در فصل بودجه ریزی قطعاً اعتبارات خوبی تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: وظیفه ما پیگیری مطالبات مردم است، در پروژه‌هایی که پیشرفت کم است ما ضمن بازدید از روند اجرای این طرح‌ها موانع و راهکارهای مورد نظر را مورد بررسی قرار داده و پیگیری‌های لازم را برای حل مشکلات خواهیم کرد.

اکبری تالارپشتی با اشاره به سفر قبلی خود به شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: در سفر قبلی از تعدادی واحد تولیدی و صنعتی دارای بحران و مشکل را بازدید کرده و از مشکلات آنها اطلاع پیدا کردیم که با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده، با مسئولین مربوطه تا حدود زیادی از مسائل و مشکلات این واحدها برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، ساختمان دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، که یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی از سوی دولت در طی سالیان گذشته است، بالغ بر ۸ سال است که عملا عملیات احداث آن متوقف و به صورت نیمه کاره مانده و در حال از بین رفتن سازه و سرقت آهن آلات مورد استفاده در ساختمان از سوی سارقین است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا