اصفهان

تامین مالی آزادسازی رینگ حفاظتی در محدوده شهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده در جلسه بررسی پیشرفت طرح‌های عمرانی شهرداری اصفهان، با اشاره به بررسی روند پیشرفت و مشکلات حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان در جلسه‌ای با حضور مدیران شهری اصفهان اظهار کرد: برای برون‌رفت از مشکلات، راه‌حل‌های لازم مطرح و تصمیم‌گیری شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: مسیر ۲.۵ تا ۴ کیلومتر رینگ چهارم از امروز وارد مرحله اجرایی و عمرانی شد تا در امتداد مسیرهای ساخته شده در این رینگ، تکمیل این طرح بزرگ شهری متناسب با جمعیت رو به افزایش اصفهان سریع‌تر اجرایی شود.

وی به تسهیل ترددهای شهری، کاهش ترافیک رینگ سوم و کاهش آلاینده‌ها به عنوان مزیت‌های رینگ چهارم اشاره و تصریح کرد: البته بخش‌هایی از رینگ چهارم خارج از محدوده شهر اصفهان است که برای آزادسازی این بخش‌ها نیاز به تعامل استانداری و شهرداری‌های مربوطه داریم.

قاسم‌زاده در خصوص کارکرد «شرکت پروژه» برای تکمیل رینگ چهارم اظهار کرد: این شرکت می‌تواند در مباحث مربوط به آزادسازی‌های شهرهای دیگر که در مسیر رینگ قرار دارد، کمک‌کننده باشد تا با استفاده از منابع مالی در اختیار، این طرح ساخته شود؛ البته شهرداری اصفهان برای تامین مالی آزادسازی بخش‌های در محدوده شهر، تصمیم‌هایی را گرفته است.

عملیات اجرایی کیلومتر ۲.۵ تا ۴ حلقه حفاظتی آغاز شد

همچنین، ایرج مظفر با اشاره به تکمیل پروژه حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی شهر، اظهار کرد: در تلاش هستیم اولویت نخست رینگ چهارم از کیلومتر صفر تا نهم رینگ حد فاصل تقاطع سردار شهید سلیمانی تا اتصال به خیابان‌‌های تابان و آسمان را تا سال ۱۴۰۱ تکمیل کنیم.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: بر همین مبنا، امروز همزمان عملیات اجرایی کیلومتر ۲.۵ تا ۴ حلقه حفاظتی که جز اولویت‌‌های نخست رینگ بوده، آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه کیلومتر ۲.۵ تا ۴ در بازه زمانی ۱۰ ماهه شامل مسیر و یک تقاطع رو به روی شهر بهاران احداث می شود، گفت: همچنین برای پیشبرد سریع‌تر امور، موضوعات مربوط به منابع مالی مورد نیاز پروژه با معاون مالی و اقتصادی شهردار مطرح و قول ‌های مساعدی برای انجام آزاسازی‌‌ها داده شد.

مظفر افزود: سیاست‌هایی برای کل رینگ اتخاذ و برنامه‌ریزی شد تا برای تامین منابع مورد نیاز از ظرفیت و پتانسیل‌های اطراف رینگ استفاده شود؛ از این رو مقرر شد معاونت شهرسازی پتانسیل‌ها را بررسی و اعلام کند.

گفتنی است ابرپروژه رینگ چهارم شهر اصفهان با ۷۸ کیلومتر طول دارای ۴ مسیر رفت و ۴ مسیر برگشت و ۲۳ تقاطع است که قرار است ترافیک ناشی از تردد خودروها به ویژه خودروهای سنگین ورودی به شهر اصفهان از سمت شرق شهر را کاهش دهد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا