ایلام

تاکنون ۱۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان ایلام در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: تاکنون پنج هزار و ۱۱۵ مادر باردار استان در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۸ نفر دز اول و یک هزار و ۵۸۵ نفر نیز مربوط به نوبت دوم است.

وی افزود: تاکنون ۸۶۹ هزار و ۷۷ دز واکسن کرونا به استان اختصاص یافته که از این تعداد ۷۴۵ هزار و ۵۳ دز تزریق و ۱۲۴ هزار واکسن در استان موجود است و همچنین ۸۸/۱ درصد جمعیت دنش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان معادل ۵۱ هزار و ۹۴۱ دز واکسن کرونا تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: ۱۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان که جزو گروه‌های پرخطر هستند، تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند.

وی با اشاره به آمار پایگاه مراقبت بهداشتی مرز مهران در آذرماه سالجاری اظهار داشت: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا تعداد یک هزار و ۴۹ رپید تست انجام و ۲۷ تبعه خارجی دیپورت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم ادامه داد: در حال حاضر ۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کریمیان با بیان اینکه عادی انگاری کرونا در حال حاضر مشکل اصلی بین مردم به ویژه در تجمعات است، تصریح کرد: دادستانی برای اصنافی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند یا از دریافت واکسن ممانعت می‌کنند، به شکل ویژه و سریع مداخله و دستور پیگیری صادر کنند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا