خراسان رضوی

تاکید آیت‌الله‌علم‌الهدی بر ایجاد شهرک سلامت در مشهد

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان این‌که شرایط دانشگاه علوم پزشکی با سایر دانشگاه‌ها کاملأ متفاوت است و مسئولیت بیشتری نسبت به دیگر دانشگاه‌‌ها دارد، اظهار کرد: فعالان در این دانشگاه از منافع درمانی خودشان صرف نظر کردند و مسئولیت را بر عهده می‌گیرند؛ از شما بزرگوارانی که این مسئولیت را پذیرفتید تشکر ویژه‌ای دارم زیرا این امر، مسئولیت بزرگی بود.

مدیریت کارآمد مساوی با حل مشکلات است 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که مسئولیت در دانشگاه علوم پزشکی، فداکاری و ایثار زیادی می‌طلبد، ادامه داد: یکی از مسائلی که در عرصه‌های مختلف بسیار بیان می‌شود، مشکلات مالی است که البته مستلزم مدیریت کارآمد است، به خاطر همین امر، کمبود در تجهیز امکانات پزشکی بسیار به چشم می‌خورد که این مسئله نیز نیازمند همراهی و همیاری نیروهای متخصص و انقلابی است.

وی اضافه کرد: کمبود در مسائل درمانی و پزشکی همیشه وجود داشته اما با قدرت تعامل می‌توان مشکلات را حل کرد و مشکلات را با کمک نهادها کاهش داد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این‌که بدهی دارویی بیشتر مربوط به بیمه‌ها است، گفت: دو موضوع باید بررسی شود، بیمه‌ها بدهی خودشان را نمی‌پردازند، پیگیری بیمه در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز می‌توان از نهادها، مردم و دستگاه‌های مختلف برای تسهیل فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی کمک گرفت که خوشبختانه در استان ما هماهنگی بین مسئولین خوب بوده و می‌توان از هزینه‌های بیهوده جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: در جریان بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه اتفاقات خوبی رخ داده ولی مدیریت موضوع می‌توانست بهتر باشد، اگر دانشگاه به کار آنان بهای بیشتری بدهد و تحت مدیریت دانشگاه باشند، شاید بیشتر از این بتوان از ظرفیت بالقوه بسیج جامعه پزشکی استان استفاده کرد.

آیت الله علم الهدی با ابراز امیدواری از تکرار نشدن مشکلات پیک پنجم کرونا در خراسان رضوی، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه پژوهش، تیم امروز دانشگاه انقلابی هستند اما باید برای این عزیزان انگیزه فعالیت ایجاد کنیم تا در جامعه پویا و فعال باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروزه ما در جنگ اقتصادی هستیم، دشمن از تمام فعالیت نظامی ناامید شده و به فتنه و تحریم روی آورده است اما اگر بخواهیم از کاروان علمی جهانی عقب نمانیم، می‌توان با برگزاری کنگره‌های علمی در مشهد، هم موقعیت علمی خود را به جهان نشان دهیم و هم زمینه تبادل علمی را فراهم کرد.

واکسینه شدن مردم برای سلامت کشور لازم است 

وی ادامه داد: خوشبختانه کشور ما و عزیزان ما در عرصه سلامت بسیار توانمند و با همت بودند و توانستند کرونا را مهار کنند که به لطف خدا و همت دولت، این روزها بسیاری از مردم واکسینه شدن و همین امر به سلامت کشور کمک شایانی کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به ایده شهرک سلامت، اظهار کرد: شهرک سلامت می‌تواند همه پزشکان را دور هم جمع کند و بار ترافیکی خیابان‌های اطراف بیمارستان‌ها را کم کند، اجرای ایده شهرک سلامت را در اولویت بگذارید تا هم خودتان و هم مردم از آن بهره ببرند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا