چهارمحال و بختیاری

تاکید استاندار بر تسریع روند اجرای پروژه راه‌آهن شهرکرد/ سازمان برنامه و بودجه جذب اعتبار را دنبال کند

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری غلامعلی حیدری یکم دی‌ماه در دیدار با معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن مبارکه- سفید دشت به شهرکرد جزو پروژه‌های دارای اولویت در چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود، گفت: این پروژه بسیار استراتژیک است و باید در خصوص تخصیص اعتبار و تکمیل آن نگاه‌ها ملی باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: روند عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن مبارکه- سفید دشت به شهرکرد بسیار کند است، تکمیل این پروژه می‌تواند بحث ترانزیت کالا از بنادر به استان و بالعکس را تسریع کند، همچنین در حوزه حمل و نقل کالا و اعزام زائران به کشور عراق فرآیند تسریع خواهد شد.

وی در خصوص تخصیص اعتبار به پروژه راه‌آهن مبارکه- سفید دشت به شهرکرد، توضیح داد: این پروژه در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته، اما روند جذب اعتبار کند بوده است، باید روند جذب اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه دنبال شود.

حیدری با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: جاده اصفهان- شهرکرد- بروجن به خوزستان تبدیل به قتلگاه شده است، تعدادی از پروژه‌های راه‌سازی نیز همچون محور شهرکرد- شلمزار به کارون چهار، بازفت به مسجد سلیمان و بروجن به لردگان از سالیان گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و فرآیند تکمیل آن‌ها بسیار زمانبر شده است و می‌طلبد تکمیل این پروژه‌ها تسریع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: برای توسعه گردشگری در استان نیازمند توسعه راه‌ها، حمل و نقل ریلی و هوایی هستیم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا