خراسان رضوی

تاکید استاندار خراسان رضوی بر تامین نهاده دامی مورد نیاز استان

به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» در نشستی با اعضای تشکلهای بخش خصوصی حوزه دامداری و دامپروری خراسان رضوی افزود: شرایط فعلی پرورش دام سبک و سنگین در استان به نحوی است که چندان توجیه اقتصادی ندارد. لذا  بازگشت مطمئن سرمایه و بهینه کردن پرورش دام در استان نیازمند تقویت مولفه های تولید بویژه در حوزه نهاده و خوراک دام است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر گرانی نهاده دامی و خوراک دام نیز بازگشت سرمایه در حوزه پرورش دام سبک و سنگین در استان را دشوار می کند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: اصلاح نژاد با تغذیه علمی، افزایش بهره وری در خصوص پرورش دام سبک و سنگین و تولید گوشت قرمز، پرواربندی مطمئن و اقتصادی در صورتی که نقدینگی لازم توسط بانکها برای این بخش تامین شود، می تواند اقتصادی شدن پرورش دام سبک و سنگین را در پی داشته باشد.

وی تاکید کرد: لازم است کارشناسان بخشهای مختلف دامداری و دامپروری آسیب شناسی کلی در خصوص فرآیند پرورش دام سبک و سنگین و تولید و عرضه گوشت در استان انجام دهند تا بتوان روشهایی که می تواند امنیت در این بخش را ارتقا دهد، احصا کرد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا