قم

تاکید استاندار قم بر مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان

به گزارش برگزیده های ایران از قم، متن کامل  پیام سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم به مناسبت روز جهانی معلولان به شرح زیر است:

۱۲ آذر  به نام روز جهانی معلولین و افراد دارای معلولیت نامگذاری شده است. روزی برای تکریم انسان های بزرگی که هیچ وقت معلولیت برای آنها محدودیت نبوده و  با توکل بر خداوند منان ، همت عالی و اعتماد به نفس ، جلوه های زیبایی از شکوفایی استعداد ها و غلبه اراده بر ناتوانی ها را به نمایش می گذارند. کسانی که به رغم داشتن برخی محدودیتهای جسمی و بعضاً ذهنی در عرصه های مختلف اجتماعی، سرافراز و موفق و پیروز عمل می کنند و مصداق و تجلی بارز حکمت و رحمت پروردگارند.

اینجانب در اولین روزهای شروع خدمت در استان و در آستانه هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت ضمن بازدید از مراکز توانبخشی استان و بررسی مشکلات و مطالبات بحق معلولین و  میزان تحقق قانون جامع حمایت از معلولین بر پیگیری این مهم از مبادی ذی‌صلاح اداری ،اجرایی و نظارتی تاکید نموده و پیگیرم . گر چه بنا به فرموده مقام معظم رهبری خدمت به معلولین را وظیفه همه مردم ، بخش های دولتی و غیردولتی و سازمان های انقلابی می دانم اما بر تغییر و اصلاح نوع نگرش عموم جامعه نسبت به موضوع معلول و معلولیت  و کوشش برای تدارک زمینه های لازم برای شکوفایی استعدادهای معلولین ، مناسب سازی فضاهای مختلف شهری و عمومی و اداری برای رفاه بیشتر این قشر عزیز و گسترش چتر حمایت‌های قانونی از معلولین و اعتماد به تشکل‌های برخاسته از همین قشر تاکید دارم.

ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی معلولان و تاکید بر تعهد دولت و مدیریت استان بر پیگیری حقوق معلولین از اقدامات ارزنده اداره کل بهزیستی استان ، مددکاران و کارشناسان خدوم، تشکلهای مربوطه  و عموم خیرین و نیکوکاران استان که همت خود را صرف خدمت به بهترین اقشار جامعه نموده اند صمیمانه قدردانی می نمایم.

سید محمد تقی شاهچراغی
استاندار قم

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا