خراسان رضوی

تاکید بر افزایش مناسبات تجاری خراسان رضوی با کشور اندونزی

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رونی پراستیو یولیانتورو سفیر اندونزی در کشورمان به‌ اتفاق هیأت همراه صبح امروز با یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در محل استانداری دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار خراسان رضوی در این دیدار اظهار کرد: ما همه کمک‌ها را برای ارتقای روابط ایران و اندونزی فراهم خواهیم کرد.

یعقوبعلی نظری ابراز کرد: به واسطه حمایت‌های کشور اندونزی در مجامع بین‌المللی از ایران، قدردانی می‌کنیم.

وی به ظرفیت‌های بالقوه استان خراسان رضوی و مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: چند ظرفیت خوب در مشهد مقدس علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی داریم، نخست بارگاه مطهر رضوی و دیگری ظرفیت‌های تاریخی مثل آرامگاه فردوسی است، همچنین امکانات درمانی و پزشکی خوبی مثل بیمارستان رضوی در این شهر وجود دارد.

سفیر اندونزی هم در ابتدای این دیدار اظهار کرد: این اولین سفر من به مشهد بود و باعث افتخار است که با شما دیدار می‌کنم، امیدوارم طی این سفر روابط دوجانبه ما به ویژه بین اندونزی و خراسان رضوی ارتقاء یابد.

پراستیو یولیانتورو افزود: رابطه بین اندونزی و ایران خیلی نزدیک بوده و بیش از ۷۰ سال قدمت دارد، من باور دارم که در آینده هم این رابطه رو به رشد خواهد بود.

وی ادامه داد: ما همکاری دوجانبه و چندجانبه بسیاری بین دو کشور و همچنین همکاری‌های مشترکی علیه موضوعات جرم و قاچاق با هم داریم.

سفیر اندونزی عنوان کرد: از لحاظ اقتصادی هم ایران و اندونزی با هم در موارد متعددی همکاری می‌کنند، نمونه آن موضوعاتی همچون موافقت‌نامه ترجیحی است.

یولیانتورو به نتایج سفرش اشاره و تصریح کرد: روز گذشته دیداری با رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی داشتم و ما یک جلسه تجاری برگزار کردیم که خیلی موفقیت آمیز بود، بنابراین در این نشست موافقت کردیم که همکاری‌هایمان را بین تجار ایران، خراسان رضوی و اندونزی ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این دیدار از مرز بین ایران و ترکمنستان بازدید خواهیم کرد چراکه استان شما مرزهای استراتژیک و مهمی دارد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا