کهگیلویه و بویراحمد

تاکید بر واکسیناسیون معلمان برای بازگشایی مدارس+ تصاویر

به گزارش برگزیده های ایران از سی‌سخت،جلسه شورای سلامت شهرستان دنا به ریاست پناهی فرماندار دنا و با حضور اعضای شورای اداری با محوریت بازگشایی مدارس شهرستان دنا در محل فرمانداری دنا برگزار شد.

پناهی فرماندار دنا گفت:با توجه به اینکه در هفته پدافند غیر عامل هستیم باید این اصل پذیرفته شود که امروزه به عنوان یک اصل اساسی پدافند غیر عامل مورد بررسی و توجه قرار می گیرد و ما هم باید آمادگی کامل خود را جهت مقابله با هر نوع خطر احتمالی با برگزاری پدافندهای غیر عامل بالا ببریم.

فرماندار دنا اظهار داشت:همان طور که می‌دانید چند روز اخیر از سوی دشمنان نظام  تمامی پمپ بنزین های سراسر کشور جهت برهم زدن نظم و امنیت عمومی کشور مورد حمله سایبری قرار گرفت که خوشبختانه با تدابیر به موقع دولت و همراهی مردم ایران اسلامی این بار هم تیر دشمنان به سنگ خورد و با شکست موجه شدند.

پناهی گفت:در بحث سلامت مردم ومبارزه با  بیماری کرونا  باید تقدیر وتشکر  ویژه ای داشته باشیم  از حوزه سلامت شهرستان دنا که انصافا از زمان شروع کرونا و واکسیناسیون  بی وقفه تلاش میکنند و با به خطر انداختن جان خود برای سلامتی مردم تلاش می کنند،در مجموع تزریق واکسن دانش آموزان شهرستان دنا در استان اول شد ودر کشور مقام دوم را کسب کرد.

بالاترین مقام اجرایی دولت در دنا گفت:شهرستان دنا با توجه به عملکرد خوب مجموعه کادر درمان که داشتند بهترین شرایط را دارد ولی اگر غافل شویم و ساده انگاری کنیم دوباره دچار بحران خواهیم شد،پس باید آگاهانه عمل کنیم و تا بهتر شدن کامل اوضاع از هر گونه تصمیم غیر کارشناسی و عجولانه برای بازگشایی مدارس پرهیزکنیم چرا که نباید بر این باور باشیم که دانش آموزان واکسن زده اند  و ایمن هستند و جای هیچ نگرانی نیست و می توانند برسرکلاس های درس حضور پیدا کنند.

فرماندار دنا عنوان کرد:در سطح شهرستان دنا اصناف کمترین میزان  رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند که باید تیم های ویژه از سوی شبکه بهداشت و دستگاه قضایی تشکیل شود و این موضوع را بررسی نماید چرا که اصناف به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط هستند.

پناهی گفت:معلم هایی  که واکسن نزدند توسط شبکه باید شناسایی و به آنها اخطار داده شود چرا که والدین می خواهند با خیال راحت فرزندانشان را به مدارس بفرستند.

در روستاها بالای ۹۰ درصد کلاس‌های درس حضوری هست،هیچ کلاسی بالای ۱۵ نفر نباید باشد،اگه در  در کلاس درسی مورد کرونا مشاهده  شد کل  کلاس درس باید تعطیل شود  و اگه در مدرسه ای  چند نفر ابتلا به کرونا مشاهده شد  کل مدرسه باید از سوی آموزش و پرورش تعطیل شود.

سرهنگ سینایی جانشین  فرماندهی  سپاه ناحیه دنا گفت:شبکه بهداشت و درمان دربحث واکسیناسیون برای  دانش آموزان واقعا سنگ تمام گذاشتند ولی با توجه به جلسه شورای سلامت با محوریت برگزاری کلاس های درس حضوری دانش آموزان دنا حضور کم رنگ مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا  خیلی زیبنده نیست چرا که امروز باید مدیر آموزش و پرورش به اتفاق شورای  معاونین در این جلسه حضور داشته باشند و  راه کار دهند تا ما هم از نظراتشون استفاده کنیم.

سرهنگ سینایی اظهار داشت:در جلسه امروز بیشتر بیان مشکلات مطرح شد ولی باید مصداقی عمل شود به طور مثال باید  تاریخ دقیق بازگشایی مدارس مشخص شود و وظیفه هر دستگاهی مشخص شود.

جانشین فرماندهی  سپاه ناحیه دنا گفت:در خصوص بازگشایی مدارس هر کجا که لازم باشد ما اعلام حضور می کنیم  و در تمامی زمینه ها حاضر به همکاری هستیم.

این فرمانده گفت:فردا روز ۱۳ آبان است  ومی بایست ادارات آذین‌بندی می شدند که متاسفانه ادارات شهرستان دنا رنگ و بوی ۱۳ آبان را نمی دهند.

برنامه فردا راس ساعت ۹:۳۰ دقیقه شروع می شود و انتظار می رود تمامی مسئولان در این مراسم  حضور پیدا کنند و محل مراسم در محل تپه نور الشهدا  برگزار خواهد شد که دکتر سارا فلاحی عضو کمیسون امنیت ملی مجلس سخنران این مراسم هستند که انتظار می رود با حضور گسترده مردم و مسئولین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی این مراسم هرچه باشکوه تر برگزار شود.

سرهنگ سینایی عنوان کرد:در بحث بازگشایی مدارس جهت کاستن از فشار روحی و روانی دانش آموزان و کم کردن مشکلات خانواده ها و معلمین باید دست به دست هم دهیم و مدارس را طبق قوانین با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بازگشایی کنیم چرا که استفاده دانش آموزان از گوشی و اینترنت افسار گسیخته شده است و دانش آموزان می توانند به راحتی وارد کانال های مبتذل و غیراخلاقی شوند که طبعات بسیار مخربی برای آینده دانش آموزان ،خانواده ها و کشور در پی خواهد داشت که به همین منظور میتوان با بازگشایی مدارس گوشی را از دست دانش آموزان گرفت تا  آموزش حضوری به صورت سالم برگزار شود.

مهمترین مصوبات این نشست عبارت بودند از :۱_بررسی کامل واکسیناسیون کووید ۱۹ در شهرستان دنا ۲_واکسیناسیون کارمندان بالا الخصوص مدیران۳_وضعیت بهداشتی مداراس در شهرستان۴_ مشکلات بهداشتی آب شرب در روستا ها و مدارس۵_ نحوه جمع آوری زباله در روستاها  که مصوبات این نشست نیز برای اجرا کنندگان ارسال گردید.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا