کهگیلویه و بویراحمد

تاکید در برگزاری باشکوه سالگرد «حاج قاسم» در چاروسا/انتقاد امام جمعه از مدیران «خنثی»!

به گزارش برگزیده های ایران از چاروسا، نشست شورای اداری چاروسا با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری، بخشدار و اعضای شورای اداری این بخش در بخشداری چاروسا برگزار شد.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست با بیان اینکه بزرگداشت شعائر الهی خدمت به انقلاب و نظام اسلامی است بیان کرد: فتنه ای که به منظور زدن ولایت و براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و ۹ دی ماه از جنس و مکمل ۲۲ بهمن ۵۷ و نشات گرفته از از عاشورای حسینی و برای دفاع از ولایت بود و مسئولان حق ۹ دی را ادا کنند نباید گذاشت ۹ دی به فراموش سپرده شود.

خطیب جمعه قلعه رئیسی به گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی اشاره و تصریح کرد: شهید سلیمانی حق عظیمی بر گردن امت اسلامی دارد و حقیقتا شهید حاج قاسم سلیمانی هم با مجاهدت هایش و هم با شهادتش خون تازه ای به رگ های امت اسلام جاری کرد و باعث وحدت و همدلی محور مقاومت و باعث امنیت امت اسلامی و ناقوس مرگ مستکبرین را به صدا در آورد.

وی افزود: حق شهید سلیمانی تربیت نیرو برای مکتب اوست و همه باید تلاش کنیم مکتب سلیمانی را به زیبایی معرفی کنیم که در همین مکتب شهید سربازان امام عصر(عج) تربیت می شوند و اکنون شورای اداری جمع شدند تا برای دو موضوع مهم برنامه ریزی کنند اینکه مدیر نتواند صحبت کند و برنامه ای نتواند ارائه بدهد و سکوت کند پذیرفته نیست.

صلواتی یادآور شد: مردم انتظار دارند مدیران در جلسات شرکت کنند و راجع به مشکلات آنها چاره اندیشی کنند اینکه مدیران در جلسه مهم شورای اداری بخش نماینده می فرستند و خودشان حاضر نمی شوند پذیرفته نیست و مدیر در نظام جمهوری اسلامی هم در برابر خدای متعال مسئول است و باید پاسخگو باشد هم باید پاسخگوی امام و شهیدان باشد و باید پاسخگوی مردم باشد لذا تا روزی که مسئولیت بعهده اوست باید بصورت جهادی و با تمام توان به مردم خدمت کند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: در نظام الهی مدیران باید نسبت به نماز جماعت و شعائر دینی توجه کنند و سهل انگار نباشند شان مدیر جمهوری اسلامی ایران نیست که در مجالس گناه شرکت کند و مردم باید در کارمند و مدیر جمهوری اسلامی ایران سیمای شهیدان و صالحان را ببیند و باید به مسائل دینی و فرهنگی و مناسبت های مذهبی حضور فعال داشته باشید.

داربام بخشدار چاروسا هم در این نشست با بیان اینکه مراسم ۹دی از اهمیت بسزایی برخوردار است و یک روز ملی محسوب می شود و همه مدیران و کارکنان ادارات در این مراسم شرکت کنند تاکید کرد: مراسم ۹ دی یک روز مهم است چرا که مردم در ۹دی با نظام و ولایت عهد و پیمان بستند و نگذاشتند که دشمن برای فتنه ای بزرگ که هدف آن امت بود دست پیدا کند.

بخشدار چاروسا شهید سلیمانی را یک الگوی بزرگ برای جوانان دانست و گفت:  شهید حاج قاسم سلیمانی پس از سال‌ها مجاهدت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به عنوان مؤثرترین فرد مبارز با عناصر تروریسم در منطقه و جهان و نمادی بارز از ولایتمداری، دفاع از مظلوم و وطن دوستی شناخته شده بود.

داربام خواستار هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی شد و تصریح کرد: تمامی ادارات نسبت به نصب تمثال شهید سلیمانی در ادارات خود اقدام کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جوانان و مردم نسبت به به تزریق واکسن اقدام کنند تا سویه جدید بیماری کرونا تشدید نشود و همچنین مردم به خصوص دهیاران و شوراها با افرادی که به بیت المال ضربه می زنند با دستگاه قضا ونیروی انتظامی همکاری کنند و معرفی کنند.

حجت الاسلام انصاری پور رئیس دادگستری هم در این نشست گفت: مدیران توجه به نماز جماعت در ادارات را اولویت قرار دهند چرا که مسئول در نظام جمهوری اسلامی بابد اهل مسجد و نماز جماعت باشد و مدیران ادارات باید در خصوص حجاب و رعایت کردن حجاب به کارکنانی که در این خصوص کم کاری می کنند تذکر دهند؛ مسئولیت پذیری در نظام جمهوری اسلامی یک افتخار است و باید برای مردم با یک روحیه جهادی و با انگیزه خدایی کار کرد و از عواملی که سبب نارضایتی مردم می شود مهمترین آن پارتی بازی است جلوگیری شود تا مردم شاهد بی‌عدالتی در جامعه نباشند و مردم در نظام تبعیض را نمی پذیرند و مردم از بی عدالتی ها و قوم گرایی ها نگران می شوند.

رئیس حوزه قضایی چاروسا ۹ دی را در نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم دانست و بیان کرد: در سال ۸۸ افرادی بودند که اشک رهبر را درآوردند که باید پاسخگوی عمل خود باشند اما مردم در ۹ دی با بصیرت به میدان آمدند و شرایط را برای دشمن فراهم نکردند چرا که هدف دشمن در سال ۸۸ ضربه زدن به نظام و ولایت بود.

انصاری پور به سالگرد شهید سلیمانی اشاره و یادآور شد: سردار سلیمانی عزیز دل همه ملت ایران بود و خون پاک او سرآغاز اتفاقات عظیمی خواهد بود که در تاریخ ماندگار خواهد شد و همه باید در سالگرد این شهید والامقام سنگ تمام بگذارند.

وی در خصوص سرقت امکانات فرستنده صداوسیما در قلعه رئیسی هم گفت: تعهد محافظت از تجهیزات بعهده صدا و سیما است که ما انتظار داریم نسبت به محصور کردن امکانات اداری در دستور کار قرار بگیرد که افرادی که به دنبال ضربه زدن به اموال عمومی هستند به راحتی نتوانند ضربه بزنند.

حجت الاسلام بذرافشان مسئول نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی چاروسا هم در این نشست گفت: سازمان تبلیغات برنامه های مختلفی در ایام ۹دی، سالگرد حاج قاسم و ایام فاطمیه دارد که از همه ادارات هم انتظار داریم که همکاری کنند تا این ایام شاهد برنامه های مختلفی چرا که برنامه های پیش رو از اهمیت ویژه برخوردار هستند که هر یک به نحویی حائز اهمیت است.

اطمینان رئیس شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست گفت: بعضی از نهادها و ادارات شهرداری را یک نهاد پول‌دار می دانند و همین باعث شد تا بسیاری از هزینه ها روی دست شهرداری بیفتد که امروز مشکلات خاص خودش را دارد و شهرداری در حقوق کارکنان و هزینه ماشین آلات خود هم مانده که باید تلاش شود تا شهرداری اول به فکر خودش باشد و در کنار این هزینه ها شاهد هزینه های سرسام آور دیگری هستیم که از سوی دیگر ادارات گذاشته می شود.

در این نشست برگزاری هر چه باشکوه مراسمات ۹ دی ماه و حضور مدیران و کارکنان ادارات در مراسم ۹دی و سالگرد حاج قاسم سلیمانی مورد تاکید قرار گرفت.

گزارش”سیدحسن آرمند”

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا