کهگیلویه و بویراحمد

تاکید نماینده ولی‌فقیه بر مسکن طلاب کهگیلویه و بویراحمد/رتبه برتر استان در گرایش به حوزه

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست با مدیرخدمات حوزه‌های عملیه کشور به تبیین تاریخچه سادات در گرمسیر و سردسیر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: در دوران قبل از انقلاب استان مورد ظلم واقع بود.

نماینده ولی فیقه در استان تصریح کرد: به رغم ستم های دوران پهلوی اما مردم از اول نسبت به روحانیت و حوزه های علمیه علاقه زیاد داشتند.

وی اضافه کرد: مردمی که در گذشته در تقابل با طاغوت بودند حامی انقلاب شدند گوش به فرمان امام بودند و بیشترین شهید نسبت به جمعیت در جنگ تحمیلی تقدیم کردند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به مشارکت سیاسی مردم استان بیان داشت: در همه عرصه ها حضور فعال و چشمگیر دارند طوری که نسبت به جمعیت در صحنه های سیاسی رتبه دوم تا سوم را کسب کردند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه حوزه های علمیه  بعد از انقلاب شکل گرفت، افزود: در دوران صفویه روحانیت بوده منتهی خیلی شاخص نبودند.

وی اضافه کرد: به برکت نظام اسلامی حوزه های علمیه در استان شکل گرفت در در دهدشت به همت مرحوم امیراحمد تقوی حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج در اوایل انقلاب تاسیس شد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه استان خروجی خوبی دارند، گفت: ۲۴۰ طلبه در حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا ع یاسوج، بیش از یکصد نفر در حوزه علمیه گچساران و ۷۰ طلبه در حوزه علمیه دهدشت به تحصیل مشغول هستند.

وی همچنین حضور طلاب استان در دیگر استانها از جمله قم را قریب به یکهزار نفر اعلام کرد و گفت:  استقبال استان نسبت به حوزه های علمیه بالاست در رتبه یک تا سه نسبت به جمعیت قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: پنج مدرسه علمیه خواهران نیز در دهدشت، یاسوج و گچساران ، لیکک و سی سخت فعالیت دارند البته در سفر آیت الله اعرافی مصوب شد در چند شهرستان دیگر هم این حوزه های علمیه در بخش خواهران تاسیس شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ روحانی در قالب طرح های هجرت و استقرار و ۲۰۰ معمر در استان فعالیت دارند، گفت: وضعیت طلاب استان از نظر بضاعت علمی مطلوب نیست برای درآمدزایی ظرفیت هایی وجود دارد اما بالفعل نشده است.

وی راه اندازی مرکز خدمات حوزه هیا علمیه را کمک به رفع مشکلات طلاب خواند و گفت: به برکت فرمان مقام معظم رهبری نسبت به راه اندازی مرکز خدمات، خدمات ارزشمند و گسترده تحسین برانگیز ارائه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: برای تامین مسکن طلاب اقداماتی آغاز می شود شورای مسکن اهتمام دارد این امر جلو برود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا