همدان

تا پایان سال، تسهیلات فرزندآوری، باید به همه متقاضیان پرداخت شود

تا پایان سال، تسهیلات فرزندآوری، باید به همه متقاضیان پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اعلام مطلب فوق افزود: تشویق هایی که در قانون برای وام ازدواج و فرزند آوری و تسهیلات زمین رایگان پیش بینی شده در دستور کار قرار گرفته و بر ضرورت در اجرای آنها تاکید می شود.

وی جمعیت جوان را به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشورها در کنار توانمندی های نظامی دانست و تصریح کرد: نیروی مولد و جوان یکی از پایه‌های اصلی قدرت و رشد اقتصادی و اجتماعی کشورها محسوب می‌شود.

استاندار همدان اضافه کرد: در حوزه واگذاری زمین نیز اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است که در ایام الله دهه مبارک فجر انجام می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه مباحث فرهنگی زمان‌بر است گفت: در حوزه جمعیت در سال‌های گذشته دچار کاهش فرزندآوری و کاهش آمار ازدواج ها بودیم اما فرهنگ سازی و توجه گسترده به این مهم که هم اکنون در حال پیگیری است و ایجاد هم افزایی در همه اجزای جامعه و اقدامات هماهنگ به طور قطع طی سال‌های آینده نتیجه بخش و جوابگو خواهد بود.

وی با اشاره به معایب و مضرات پیری جمعیت، خاطرنشان کرد: کاهش و پیری جمعیت آسیب‌های زیادی را در مسائل اجتماعی ، سیاسی و امنیتی برای مردم کشور در پی دارد و این آسیب ها و مضرات باید توسط رسانه ها و صدا و سیما در قالب فیلم و نمایش، عکس، آثار فرهنگی و هنری منعکس شود.

استاندار همدان گفت: تبیین گسترده آثار و عواقب کاهش جمعیت و کم فرزندی یا زندگی های مجردی ضرورت دارد که نتایج این تبلیغات در سال‌های آینده مشخص می‌شود.

قاسمی‌فرزاد یادآور شد: باید رویکرد جذب نیرو به سمت افراد متاهل باشد تا انگیزه برای ازدواج فراهم شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مراکز مشاوره ازدواج و همسان گزینی، افزایش یافته و تقویت شود، افزود: این مرکز برای افرادی که تصمیم به ازدواج دائم دارند، راه‌اندازی شده و مشاوره‌های قبل ازدواج تا پس از عقد و زندگی زناشویی ارائه می‌شود تا دوام و قوام زندگی ها بیشتر باشد.

استاندار همدان افول جمعیت را یکی از نقشه های شوم دشمنان برشمرد و گفت: طی سال‌های متمادی برای آن برنامه‌ریزی صورت گرفته تا قدرت کشورهای مسلمان را کاهش دهند و در این راستا تبلیغات وسیعی توسط دشمن انجام شده و برهمین اساس مقام معظم رهبری فرمودند که در این زمینه غفلت کردیم.

قاسمی‌فرزاد اظهار داشت: مسائل اقتصادی نمی‌تواند تاثیر صددرصدی در کاهش فرزندآوری داشته باشد و خدا در قرآن می فرماید «چرا فرزندان را از ترس گرسنگی می‌کشید ما به آنها رزق و روزی می‌دهیم.»

وی ادامه داد: وقتی این بنیان‌های فکری قوی و ضمانت الهی در دین ما است چرا ضعف در بیان آن داریم و باید از ظرفیت دستگاه های فرهنگی مانند آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی استفاده و تبیین شود که عواقب جبران ناپذیری در انتظار افراد تک فرزند است و ابعاد آن در قالب تبلیغات و فیلم و رسانه منعکس شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا