علمی و فناوری

تا پایان سال آینده ۵ هزار نخبه در دولت جذب خواهند شد!

تا پایان سال آینده ۵ هزار نخبه در دولت جذب خواهند شد!

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اعلام کرد تا پایان سال آینده ۵ هزار نخبه را جذب خواهند کرد. به گفته دهقانی، برای جذب نخبگان پیشنهادها و اقدامات خوبی در دستگاه‌های دولتی مطرح و انجام شده است.

«روح الله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت برای جذب نخبگان پیشنهادهای خوبی مطرح شده است: «ما در دوره اول به‌صورت آزمایشی با ۳۵ نفر کار خود را آغاز کردیم که اتفاق خوبی بود و موفق عمل کردیم. آماری که اکنون از دستگاه‌های دولتی درخواست داده شده، بالغ بر ۵ هزار نفر را در این زمینه شامل شده است.»

به گفته وی، به‌احتمال‌قوی تا پایان سال آینده، حداقل ۵ هزار نفر از نخبگان را در دولت جذب خواهند کرد.

دهقانی که پیش از این معنی و تفسیر نخبه از دیدگاه خود را ارائه کرده بود، درباره بازگشت نخبگان به کشور نیز اعلام کرد: «مفهوم بازگشت نخبگان را عام‌تر از آن می‌دانیم که به عنوان مثال یک نخبه که در کشور دیگری درحال کار است، به کشور بازگردد. البته آن‌هایی که باز می‌گردند، بسیار برای ما مهم و حیاتی هستند، اما نگاه ما به بازگشت نخبگان آن است که از همه نخبگان که در جاهای مختلف زندگی می‌کنند، برای توسعه کشور استفاده کنیم.»

او از برنامه‌های درون‌کشوری برای دو نوع حمایت از نخبگان خبر داد و گفت: «ما هم از نخبگانی که علاقه‌مند هستند به کشور بازگردند و کسب‌وکار خود را آغاز کنند، حمایت می‌کنیم و هم حمایت‌های برون‌کشوری را مدنظر قرار داده‌ایم. این بدان معناست که بچه‌های خارج از کشور که علاقه‌مند هستند به حل مسائل کشور کمک کنند، در نظامی که درحال طراحی است، از آن‌ها استفاده کنیم.»

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری چندی پیش در نشست هم‌اندیشی مدیران شتاب‌دهنده‌ها اعلام کرد ایران بهشت کارآفرینان است، به‌شرطی که نخبگان واقعی باشند و نه اسمی. نخبه واقعی نیز بنابر تعریف او، فردی است که «نه شنیدن» و «جواب نگرفتن» از مسئولان و وزارتخانه‌ها، او را خسته نکند و هدفش رفتن از کشور نباشد.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا