اجتماعی

تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به هاب بین‌المللی پارک‌های فناوری

تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به هاب بین‌المللی پارک‌های فناوری

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، عباس تقدسی‌نژاد با بیان اینکه در مقوله صنعت نمایشگاهی مسیر طولانی طی کردیم و به نقطه کنونی رسیدیم، اظهار کرد: در این مدتی که در نمایشگاه شهر آفتاب حضور دارم سعی کردم که مشکلات پیش روی شهر آفتاب را برداشته و در راستای تعالی جایگاه این نمایشگاه اقدام کنم.

وی با بیان اینکه هم نمایشگاه شهر آفتاب و هم نمایشگاه سئول سرمایه جمهوری اسلامی اند، گفت: ۳۰۰ هزار شغل بطور مستقیم و غیرمستقیم در اینجا ایجاد شده است و روز گذشته در همایشی شرکت کردم که نشان داد سود صنعت نمایشگاهی ما تنها ۲۵۰۰ میلیارد تومان است و این نشان می‌دهد که ما هنوز نتوانستیم به سمتی برویم تا جایگاه اصلی نمایشگاه‌داری برسیم.

تقدسی‌نژاد با تاکید بر اینکه ما بایستی از حالت برگزاری نمایشگاه‌های سنتی به سمت هوشمندسازی و استفاده از روش‌های نوین برویم، گفت: ظهور استارت‌آپ‌ها و بخش‌های نوآورانه پیشرفت کرده اما این بخش مغفول مانده و ما باید به این صنعت توجه کنیم و شهر آفتاب می‌تواند پیشتاز حضور شرکت‌های نوآورانه و استارت‌آپ در کشور باشد.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه در حوزه بازارسازی نمایشگاه‌ شهر آفتاب می‌تواند نقش مهمی ایفا کند، گفت: ما معتقدیم نمایشگاه‌ها باید ۳۶۰ روز و ۳۶۰ درجه باشند به گونه‌ای که مرکز دائمی تجاری برای بازاریابی تجاری در حوزه تولید برنامه‌ریزی شود و زمین‌های زیادی در مجموعه شهر آفتاب است که می‌توان این مرکز دائمی را ایجاد کرد.

وی همچنین با اعلام خبر ایجاد تفاهم بین نمایشگاه بین‌المللی آفتاب، هاب فناوری ایران، وزارت علوم و رئیس سازمان پژوهش‌ها گفت: از این تفاهم‌نامه هفته آینده رونمایی می‌شود و قرار شده که مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب، شمس‌آباد، فرودگاه امام و مرکز پژوهش‌های وزارت علوم به عنوان هاب مرکزی بین‌المللی پارک‌های فناوری کشور شود.

تقدسی‌نژاد با بیان اینکه اولین شورای راهبری شهر آفتاب نیز با حضور متخصصان و نخبگان حوزه‌های مختلف تشکیل شده است، گفت: این شورا نقش سیاست‌گذاری در عرصه نمایشگاهی دارد.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب همچنین از تفاهم با نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: فصل مشترکی در این خصوص آغاز خواهد شد و توافقی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر تهران و در راستای جلوگیری از نمایشگاه‌های تکراری و یا حضور غیردوستانه افرادی که فقط باعث افزایش شکاف‌ها بین دو مجموعه می‌شوند، شدیم و معتقدیم که نمایشگاه شهر آفتاب و سئول هر دو سرمایه‌های کشور هستند.

ایجاد ۶ هاب فناوری و آزمایشگاه ملی بزرگ با محوریت هوش مصنوعی

به گزارش برگزیده های ایران، گودرزی؛ مدیر اجرایی سومین نمایشگاه صنعت ابزارآلات و ماشین آلات و تجهیزات وابسته با بیان اینکه این نمایشگاه ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور در فضای ۲۰ هزار متری نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه زنجیره‌های بزرگ تامین ابزارآلات صنعتی، برقی و دستی حضور دارند و به جرات می‌توانیم بگوییم که این نمایشگاه زنجیره کاملی برای تامین مایحتاج کارخانه‌ها است و تمام بزرگان حوزه ابزار در این نمایشگاه حضور دارند که به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا