آذربایجان شرقی

تبریز کوچک شد!

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، شهر باسمنج در فاصله یک کیلومتری جنوب‌ شرق تبریز قرار دارد که پیش‌تر طبق طرح‌های توسعه، الحاق آن به تبریز مطرح شده بود و در همین راستا شهرداری تبریز اقدام به تعریض جاده مواصلاتی این شهر به تبریز کرد و شهرداری منطقه ۹ تبریز نیز در این منطقه مستقر شد.

۲۰ شهریور امسال بود که فرمانداری تبریز خبر الحاق باسمنج به تبریز را منتفی و خبر از ارتقای باسمنج به بخش تازه تاسیس را اعلام کرد. به عقیده برخی‌ها، این تغییر وضعیت، منجر به توقف گسترش و توسعه شهرسازی در تبریز می‌شود و بخش‌ زیادی از حریم تبریز با ایجاد بخشداری باسمنج، نقض شود.

در ابتدای جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس این شورا ضمن گرامیداشت هفته بسیج، در مورد موضوع جداسازی بخشی از حریم تبریز و تشکیل بخش باسمنج،  اظهار کرد: اگر این موضوع به نفع مردم باسمنج بود اعتراضی نمی‌کردیم، اما ۲۱ هزار هکتار از حریم تبریز جدا شده و به‌نام باسمنج شده اما باسمنج به همان شکل باقی‌مانده است.

موضوع جداسازی باسمنج از تبریز باید لغو شود

علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جداسازی باسمنج از تبریز، ظلم به اهالی باسمنج است، افزود: مناطق تازه منفک شده از تبریز می‌توانند بهترین ساخت و سازها را داشته باشند. این در حالی است که توان شهرداری باسمنج حتی در حد یک مسیرگشائی ساده نیست.

بیگی بیان کرد: امروز مردم در حریم شهر تبریز سرمایه‌گذاری کرده‌اند و باید مصرانه از وزارت کشور خواستار لغو موضوع جداسازی باسمنج از تبریز باشیم.

محمدحسین فرهنگی، دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در این خصوص یادآور شد: موضوع جدا شدن باسمنج از تبریز را می‌توان هم با اصلاح مصوبه و هم با ابطال این مصوبه پیگیری کرد. در وهله اول باید به دنبال ابطال این مصوبه باشیم و اگر نشد، اصلاح شود.

مصوبه دولت در مورد باسمنج دوباره در کمیسیون تطبیق مجلس بررسی شود

در ادامه جلسه سیدمحمدرضا تاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با نقد بر این مصوبه تصریح کرد: مقرر شده تا مصوبه دولت در مورد باسمنج دوباره در کمیسیون تطبیق مجلس بررسی شود. دومین قدم نیز دیوان عدالت اداری است که پیگیر آن هستیم.

تبریز کوچک شد!

مسعود پزشکیان دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از کوچک شدن حریم تبریز، افزود: سیستم حمل و نقل اگر در شهر و استان مناسب باشد، می‌تواند مشکلات حاشیه‌نشینی و آب را به راحتی حل کند و ما می‌توانیم به فکر توسعه شهرها باشیم.

در ادامه عباس رنجبر، شهردار تبریز با اشاره به اینکه یکی از نتایج مصوبه بخش باسمنج، فقدان حریم تبریز از سمت جنوب شرق است، گفت: حفظ حریم شهری و ایجاد بخش‌های جدید در داخل آن حریم، همانند تهران می‌تواند در دیگر شهرها نیز اتفاق بیفتد.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان اینکه نامه‌ای به هیأت تطبیق فرستاده‌ایم اما هنوز نتیجه‌ای از آن به دست ما نرسیده است، متذکر شد: نماینده حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز در دیوان عدالت اداری پیگیر این موضوع است.

پرویز هادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز با تاکید بر اینکه ما خواستار حذف و ابطال این مصوبه هستیم، چون هم مردم تبریز و هم مردم باسمنج از این موضوع متضرر هستند، تصریح کرد: ما پیگیر حذف مصوبه بخش باسمنج بوده و هستیم و راه‌های قانونی آن را طی کرده‌ایم اما هنوز منتج به نتیجه نشده است.

در جلسه امروز، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با حضور سه عضو این شورا و همراهی نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری ابطال مصوبه بخش باسمنج رای مثبت دادند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا