چهارمحال و بختیاری

تجاربم را در اختیار کتاب‌خوان‌های شهرکردی قرار می‌دهم/ رهبری انواع محبت‌ها را در حق من روا داشته‌اند

اسماعیل آذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد ضمن تایید خسارت فضای مجازی به ادبیات فارسی، گفت: متاسفانه برخی افراد در فضای مجازی با حرف‌های نامناسب به ادبیات آسیب می‌زنند که باید در کنار این مطالب، مطالب مفید هم در سایت‌ها و فضای مجازی بارگذاری شود.

استاد ادبیات فارسی افزود: چند ماه پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بنده خواست تا ۱۵۰ سخن کوتاه به صورت تصویری تولید کنیم و در فضای مجازی بارگذاری شود که با این حرکت برخی از آسیب‌های این فضا جبران خواهد شد.

وی دامه داد: هر کدام از این سخنان یک کتاب هستند البته به علت اینکه از زبان من است بلکه بخاطر روایاتی است که در ادبیات و قرآن ما وجود دارد.

کتب درسی را شوراهای علمی باید بنویسند

محقق زبان و ادب فارسی بیان کرد: امروز در آموزش و پرورش همه نوع درسی به دانش‌آموزان داده می‌شود اما درسی در مورد زندگی و نحوه برخورد با دوستان به آن‌ها آموزش داده نمی‌شود که باید با محتوای کوتاه و فهیم این مطالب را به مخاطبان آموزش داد.

آذر با بیان اینکه کتاب‌های درسی در آموزش‌وپرورش را نباید دست‌کم بگیریم، اظهار کرد: یک کتاب درسی را نباید یک نفر بنویسد بلکه برای هر کتاب یک شورایی که افرادش از طریق علم و تخصص وارد شدند باید تلاش کنند.

این شاعر و نویسنده اظهار کرد: در زمینه کتاب اگر یک کار سطحی هم انجام داده شود تاثیرگذار خواهد بود هرچند که باید با برنامه در این زمینه قدم گذاشت پس چه بهتر که کمیت‌ها را تجمیع کنیم و یک جمعیت کتاب‌خوانی تشکیل دهیم.

آسیب‌های شعری

وی با بیان اینکه خشنود از این هستیم که جوانان وارد حوزه شاعری شوند، افزود: روزگاری رهبر معظم انقلاب توصیه فرموده بودند به دور دست‌ها برویم و استعدادیابی کنیم زیراکه گاهی اوقات از بین این افراد شاعران بزرگ پرورش داده می‌شود.

آذر در توصیه به شعر دوستان و شاعران، گفت: شعر یک پیامی است که شما آن را صادر می‌کنید و برای اینکه صادرات خوبی داشته باشیم باید واردات خوبی هم داشت.

این استاد ادبیات فارسی تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند کار خوب کند مگر اینکه زمینه خوبی در کار علم داشته باشد و کسی که امروز می‌خواهد شعر بگوید باید همه تاریخ شعر تا امروز را بررسی کند تا ببیند چه گذشته و او باید چه کند تا کار تکراری انجام ندهد.

آذر بیان کرد: یکی از دلایل پیشرفت شعر در کشور ما به خاطر توجه مقام معظم رهبری در حوزه شاعری است و از آنجایی که ایشان خودشان تخصص شاعری دارند بنابراین این طبع شاعرانه ایشان سبب ارتقا جایگاه شعر مخصوصا شعرآئینی شده است.

وی افزود: ایشان شعر دوست هستند و به شاعران بهاء می‌دهند زمانی که کتاب «قرآن در شعر فارسی» را نوشتم به محضر رهبر معظم انقلاب شرف‌یاب شدم که انواع محبت‌ها را در حق من روا داشتند.

وی در پایان گفت: تجربه‌های شخصی‌ام را در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی را در خدمت مسئولان و اهل فن این استان قرار می‌دهم تا شاهد اتفاقات بهتری در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا