لرستان

تجرد دختران مهمترین علت کاهش جمعیت در لرستان

تجرد دختران مهمترین علت کاهش جمعیت در لرستان

به گزارش برگزیده های ایران لرستان ،مجید منعمی در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، بر لزوم تشکیل شوراهای اندیشه ورز و انجمن‌های نخبگان برای شناسایی و رفع مشکلات حوزه جمعیت لرستان تاکید کرد.

وی افزود: از مهم‌ترین مصوبات جلسه قبلی این قرارگاه که در این جلسه مورد پیگیری قرار گرفت،موضوع شناسایی خانوارهای دارای فرزندان سه یا چهار قلو بود که در راستای اجرای ماده چهار قانون جمعیت به اداره کل راه و شهرسازی استان معرفی شوند.

معاون استاندار لرستان،بیان کرد: از تاریخ اعلام این مصوبه تاکنون، ۱۶ خانوار در استان توسط حوزه امور بانوان و خانواده استانداری شناسایی شده‌اند و لیست این خانوارها با هدف خانه دار شدن، به اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال شده است.

منعمی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط اداره کل راه و شهرسازی در جلسه امروز مبنی بر محدودیت در واگذاری اراضی مسکونی به این خانواده‌ها افزود: تاکنون به خانوارهای معرفی شده، زمین اختصاص نیافته است، از این رو این اداره کل مکلف شد به منظور تأمین اراضی مورد نیاز با وزارت متبوع، مکاتبات و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: بنابر اصل ۳۲ قانون جمعیت، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی ملزم هستند که حداقل یک سوم از ظرفیت سالانه تبلیغات محیطی خود را به موضوعات مرتبط با جمعیت و تشویق فرزند آوری اختصاص دهند که در این جلسه بر این مهم تاکید شد.

معاون استاندار لرستان، یادآور شد: همچنین مطابق با ماده ۲۸ این قانون، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و گروه‌های مردمی نیز انجام فعالیت‌هایی از قبیل تولید فیلم، برگزاری نمایشگاه و سایر فعالیت‌های مشابه را برعهده دارند که این موضوع نیز با ضرورت اجرای برنامه‌ها در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفت.

منعمی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مذکور مطابق با وظایف تعریف شده، اقدامات را اجرا کنند و گزارش کامل آن را در جلسه آتی به دبیرخانه قرارگاه ارائه دهند.

وی گفت: بر اساس گزارش احصا شده توسط حوزه امور بانوان استانداری، نرخ تجرد قطعی دختران استان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و طبق این آمار حدود ۴۰ درصد از دختران لرستانی وارد سن تجرد قطعی شده‌اند.

منعمی، عنوان کرد: به منظور موشکافی و بررسی دقیق این مشکل که از آن به عنوان اصلی ترین عامل کاهش جمعیت در استان یاد می‌شود، مقرر شد انجمن‌های دانشگاهی و نخبگانی با هم افزایی پیرامون رفع این مشکل فعالیت کند.

معاون استاندار افزود: تشکیل شوراهای اندیشه ورزی از دیگر راهکارهای مناسب در راستای شناسایی مشکلات موجود در زمینه کاهش جمعیت به شمار می‌آید که در جلسه امروز، پیگیری‌ها و برگزاری جلسات با این مضمون در دستور کار فرمانداری‌ها قرار گرفت.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا