فرهنگ و هنر

تجلیل از خانواده شهید سیدمصطفی بدرالدین در خبرگزاری فارس/ تیرانداز: شهدای مقاومت الگو و افتخار جوانان ایران هستند

به گزارش گروه حماسه و مقاومت برگزیده های ایران، خانواده شهید سیدمصطفی بدرالدین از فرماندهان ارشد حزب‌‌الله با نام جهادی «ذوالفقار» ضمن حضور و دیدار با پیام تیرانداز مدیرعامل برگزیده های ایران،‌ درباره نقش ذوالفقار حزب الله در پیروزی جبهه مقاومت در سوریه سخن به میان آوردند.

تیرانداز: برگزیده های ایران ادامه دهنده راه شهدای مقاومت است

در ابتدای این نشست، پیام تیرانداز مدیرعامل برگزیده های ایران با تاکیر بر اینکه شهدای مقاومت الگو و افتخار جوانان ایران هستند، بیان داشت: ما قصه رشادت‌ها و جانفشانی شهدای مقاومت را برای فرزندانمان تعریف می‌کنیم و اعتقاد داریم روح این شهدای بزرگ مشغول پاسداری از جریان مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه شهید بدرالدین مانند حاج قاسم، حاج رضوان و دیگر شهدای مقاومت روشنگر پیروانشان هستند، افزود: برگزیده های ایران به عنوان یکی از خبرگزاری‌‌های جریان مقاومت امروز افتخار میزبانی از خانواده شهید بدرالدین را دارد. این رسانه ادامه‌دهنده راه شهدای مقاومت از جمله شهید بدرالدین و همه عزیزانی است که در این مسیر افتخار آفرین گام برداشته‌اند.

فاطمه حرب: نوع نگاه بدرالدین باعث تحول جامعه لبنان شد

در ادامه فاطمه حرب همسر شهید سیدمصطفی بدرالدین فرمانده شاخه نظامی حزب الله لبنان با اشاره به زندگی سراسر امنیتی‌اش در زمان حیات شهید ابراز داشت: وقتی همسرم به شهادت رسید، «زهراسادات» دخترم همراه با همسرش در مشهد مقدس بودند و هنگامی که خبر شهادت پدرش را شنید، تنها یک جمله گفت که من عکسی با پدرم ندارم. وقتی به بیروت آمد، دید عکس پدرش را به در و دیوار زده‌اند.

وی ادامه داد: برای اینکه به خواستگاری سیدمصطفی جواب دهم، استخاره گرفتم و این آیه آمد: «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتَّىٰ نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِینَ مِنْکُمْ وَالصَّابِرِینَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَکُمْ»؛ ما همه شما را قطعاً ‌می‌آزماییم تا معلوم شود مجاهدان واقعی و صابران از میان شما کیانندو اخبار شما را بیازماییم. آنجا بودم که فهمیدم قرار است با مجاهدی زندگی کنم که آخر این راه ممکن است به شهادت ختم شود. سیدمصطفی هر مأموریتی رفت به پیروزی می‌رسید و آخر هم به شهادت رسید.

همسر شهید سیدمصطفی بدرالدین اظهار داشت: شهید بدرالدین در آن زمانی که هنوز فرهنگ انقلاب و مقاومت در لبنان جاری نشده بود، می‌گفت: همیشه باید از خط امام (ره) و انقلاب پیروی کنیم و همراه با انقلاب باشیم و همین دیدگاه باعث شد جامعه لبنان به تحول برسد.

تلاش‌های یک فرمانده برای محو کردن اسرائیل از نقشه

وی با بیان اینکه سیدمصطفی رنج‌های زیادی از جمله زندان رفتن، زخمی شدن و حتی سه بار محکوم به اعدام شدن در کویت متحمل شده بود، گفت: ۲۵ سال قبل شهید سیدمصطفی بدرالدین بیان کرد که روزی بر اسرائیل پیروز خواهیم شد و امروز شاهد شکست‌های رژیم صهیونیستی هستیم. بنابراین می‌بینیم آنچه شهدای ما پیش‌بینی کردند در حال تحقق است و در حال حاضر، مأموریت ما این است که اسرائیل را از صفحه روزگار محو کنیم.

فاطمه حرب با اشاره به تلاش‌های شهید بدرالدین برای تقویت شاخه نظامی حزب‌الله خاطرنشان کرد: وقتی شهید به سوریه رفت، خطاب به حضرت زینب (س) گفت که نمی‌گذارد قضیه کربلا برای بار دیگر تکرار شود. این نیتش، باعث شد به همه قول‌هایش جامه عمل بپوشاند و بعد از آن به شهادت رسید. در واقع در سوریه با کمک نیروی قدس، حزب الله و نیروهای سوریه، مقاومتی در برابر اسرائیل شکل گرفت که امروز محو تدریجی این رژیم را شاهد خواهیم بود.

تجلیل برگزیده های ایران از خانواده شهید بدرالدین

در ادامه این نشست پیام تیرانداز مدیرعامل برگزیده های ایران، هدیه‌ای را به رسم یادبود به خانواده شهید سیدمصطفی بدرالدین اهدا کرد.

درباره شهید

شهید مصطفی بدرالدین متولد ۶ آوریل ۱۹۶۱ که با القاب و نام‌های مصطفی امین بدرالدین، مصطفی یوسف بدرالدین، سامی عیسی، الشبح، الیاس صعب، ابراهیم عیسی، سید ذوالفقار و الیاس فؤاد سائب شناخته می‌شد، مسؤولیت بخش نظامی حزب‌الله لبنان را بر عهده داشت و جانشین «شهید عماد مغنیه» فرمانده ارشد شهید حزب‌الله بود.

او از سال ۱۹۸۲ هنگامی‌که از زندان کویت آزاد شد و فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشته و بارها از عملیات ترور جان سالم به در برده بود. شهید بدرالدین از سال ۲۰۱۲ که مسؤولیت حضور نظامی حزب‌الله در سوریه را بر عهده گرفت؛ همان زمان نیز از سوی آمریکا در لیست سیاه قرار داده شد.سرانجام این فرمانده ارشد مقاومت در بامداد جمعه روز ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق، به شهادت رسید. مزار این شهید در روضه الشهیدین بیروت آرام گرفته است.

مشروح گفت‌وگو با همسر شهید مصطفی بدرالدین به زودی در برگزیده های ایران منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا