کرمان

تجلیل از نویسندگان و ناشران دفاع مقدس در کرمان/شهادت حاج‌قاسم نشر کتب دفاع مقدس را پررنگ کرد

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، محمد گروهی مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان امروز در یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت به همراه تجلیل از نویسندگان و ناشران دفاع مقدس استان در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: آثاری که نویسندگان و ناشران دفاع مقدس از خود به‌جای می‌گذارند در طول تاریخ می‌ماند و این همان زنده نگهداشتن یاد شهدا است که در به گفته مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست.

وی با بیان اینکه این کتاب‌ها خوراک معنوی برای مردم می‌شود، عنوان کرد: بنیاد شهید رسالت اصلی‌اش کار فرهنگی است و در راستای ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت و معرفی سیره اخلاقی شهدا با راه‌اندازی دفتر پژوهش و تحقیقات که بعدا تبدیل به اداره کل اسناد و و انتشار گردید فعالیت تدوین و چاپ کتاب حوزه ایثار و شهادت را در دستور کار خود قرار داده است.

گروهی بیان داشت: در استان کرمان این فعالیت از سال ۱۳۷۵ با چاپ مجموعه‌ای با عنوان فرزانگان آسمان شهادت و خاطره شهدای معلم استان شروع شده و تاکنون ۸۶ کتاب به صورت مستقل یا با همکاری دیگر نهادها چاپ شده و همچنین وصایا و خاطرات شهدا در ۲۰ جلد کتاب جمع‌آوری شده که امروز جلد پنجم رونمایی می‌شود.

اتفاقات خوب در حوزه نشر کتب فرهنگ ایثار و شهادت

محمد علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان نیز گفت: در تلاقی خجسته هفته کتاب که از ۲۴ آبان آغاز شده با هفته بسیج شاهد برنامه‌های متنوعی حسب نامگذاری این ایام بودیم و امیدواریم با اقدامات و تلاش‌های انجام شده در این عرصه شاهد افزایش سرانه مطالعه در استان کرمان باشیم.

وی افزود: امروز نیز همزمان با یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که در کشور برگزار می‌شود در کرمان همزمان با سایر استان‌ها شاهد برگزاری برنامه هستیم با انتشار تفریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب تنها گریه کن که از محل گلزار شهدای کرمان به صورت تصویری شاهد برنامه هستیم.

علیزاده اظهار کرد: در این سال ها مخصوصا تفریظ کتاب و ستایش مکتوب کتاب سابقه دیرینه‌ای دارد تقریبا از دهه شصت شاهد تفریظ مقام معظم رهبری بر برخی کتاب‌ها بودیم که توسط ایشان ستایش و معرفی شدند و امروز نیز این اتفاق هم در هفته کتاب و هم هفته بسیج صورت گرفت و جایگاهی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند و جا دارد مورد توجه همه بخصوص اصحاب فرهنگ و هنر قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان با اشاره به جملات گهربار مقام معظم رهبری در خصوص کتاب و کتابخوانی گفت: این نگاه ویژه به این دلیل است که ایشان نگاه ویژه‌ای به اهمیت کتاب و کتابخوانی دارند و همه باید تأسی کنیم به این جایگاه و این نقش را پررنگ کنیم.

وی جایگاه خانواده را در این زمینه مهم دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم هر کاری را نهادینه کنیم در جامعه باید از خانواده شروع کنیم و رکن اصلی خانواده هم زن است، نگاه ویژه دیگر به مناسبت انتشار این تفریظ بحث توجه و نگاه مقام معظم رهبری به مادران و همسران شهدا است که با تقدیم عزیزان خود از حضرت ام‌البنین (س) الگو گرفتند.

علیزاده عنوان کرد: زنان در مراحل مختلف انقلاب و دفاع مقدس نقش‌های مهم ایفا کردند و بسترساز فعالیت‌های مهمی بودند و فرزندانی را تربیت کردند که در راه اسلام و انقلاب از جان خود گذشتند و صبر مادران و همسران شهدا بود که فرزندانشان اجازه ندهند کوچکترین دست اندازی به انقلاب و نظام صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم در بحث تفریظ مقام رهبری در کتاب «تنها گریه کن» بحث خواندن کتاب است که در فرمایشات رهبری بارها بر کتاب خواندن و خواندن کتاب خوب تاکید شده است و یکی از این دلایل، معرفی کتاب خوب است امیدواریم بتوانیم با تاسی به مقام معظم رهبری در جهت ترویج فرهنگ کتاب و معرفی کتاب‌های خوب تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه نشر کتب مرتبط طی سالیان گذشته اتفاقات خوبی افتاده است در حوزه وصول کتاب، چاپ و تجدید چاپ در حوزه دفاع مقدس از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۷۳ عنوان کتاب چاپ یا تجدید چاپ شده که شامل ۶۹ هزار تیراژ کتاب می‌شود که در ۱۰ ساله گذشته آمار بسیار بالایی را نشان می‌دهد و یکی از دلایل آن شهادت سردار سلیمانی است که با خون خود باعث شدند نویسندگان ما در این حوزه پرکارتر شوند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا