خراسان رضوی

تجلیل از ۲۷ تولیدکننده محصولات کشاورزی خلیل آباد

به گزارش برگزیده های ایران از خلیل آباد، در مراسمی با حضور معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، امام جمعه، فرماندار شهرستان و نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی از ۲۷ تولید کننده برتر محصولات کشاورزی تجلیل گردید.

محمود شبان مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در این مراسم گفت: در این شهرستان با ۱۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۱۷۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول کشاورزی، سالانه ۱۴۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود. انگور با سطح زیر کشت ۵۵۷۰ هکتار بیشترین سطح کشت باغات را در شهرستان دارد و تولید ۳۰ گونه انگور، این منطقه را ممتاز کرده است. در ۷ واحد طبقه بندی و بسته بندی کشمش در این شهرستان بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال دارند.  

 وی افزود: در  ۲ سال گذشته با ایجاد ۳۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس توجه زیادی به ایجاد گلخانه شده است و متراژ گلخانه ها از ۳۵۰۰متر به بیش از ۱۰ هزار متر رسیده است.

حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده شهرستانهای کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از  فعالیت ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ایران در حوزه کشاورزی خبرداد و گفت: کمتر از ۲۰ میلیون نفر در حوزه اداری ، صنعت وخدمات فعال هستند. لذا باید به حوزه کشاورزی بیشتر توجه شود که در بودجه آینده مجلس با این نگاه، افزایش بودجه حوزه کشاورزی لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم در مورد هدر رفت آبهای کشاورزی کار اساسی را داشته باشیم و اجرای طرح های آبخوان داری ضروری است.

حجت الاسلام نیک بین گفت: یکی از موافقان حذف ارز از نهاده های کشاورزی هستم. زیرا  الان اکثر کشاورزان نهاده های خود را بیشتر از بازار آزاد تهیه می کنند.

 

انتهای پیام/۷۰۰۵۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا