کهگیلویه و بویراحمد

تجمل گرایی و مصرف‌گرایی درد بی درمان کهگیلویه و بویراحمد/ضعف فرهنگ کار در ۲ حوزه دولتی و خصوصی

 به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد.

هرمزی به نمایندگی از سازمان برنامه و بودجه گفت: ضعف فرهنگ کار در استان کهگیلویه و بویراحمد چه در بحث نظام اداری؛ کارکنان شاغل ضعف فرهنگ کار دارند و چه در بخش خصوصی شاهد این ضعف هستیم.

وی گفت: در بحث نظام اداری بررسی‌ها نشان می‌دهد ساعت کار مفید اداری کمتر از دو ساعت است در حالی که باید هشت ساعت در روز باشد در حوزه بخش خصوصی هم شاهدیم تسهیلاتی که در حوزه نظام بانکی به سرمایه گذار پرداخت می‌شود منجر به تولید و اشتغال نشده و به دنبال این هستیم که تسهیلات را بگیریم و مشکلات روزمره زندگی خود را برطرف کنیم.

هرمزی گفت: در رشد اقتصادی در استان توفیقاتی را شاهد نبودیم در سال‌های اخیر رشد ارتقای بهره وری منفی بوده در استان ما در یک نگاه کلی کاهش بهره وری بیشتری داریم.

وی گفت: موضوع تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی را داریم در مناسبت‌های شادی و چه در دیگر مناسبت‌ها فرهنگ مصرف گرایی در استان داریم در مهمانی‌های خانوادگی میزان مصرف در استان به نسبت استانداردها انحراف بیشتری دارد.

این مسئول گفت: در بحث عدم معرفی ظرفیت ها به خصوص در حوزه گردشگری و صنایع دستی این ضعف از ناحیه استان وجود دارد منابع بسیاری را برای معرفی استان به کشور و خارج کشور هزینه می‌کنیم ولی اثر  و نتیجه مطلوبی تاکنون نداشته است.

وی افزود: در بحث عدم حمایت از تولید داخلی و زنجیره تولید صنایع دستی اگر موضوع تهیه مواد اولیه و بازاریابی مد نظر باشد توفیق بیشتری خواهیم داشت اما در بحث تولید مواد اولیه کاری در استان انجام نشده که یا از بیرون از استان و یا خارج از کشور وارد می‌شود و در اختیار تولید کننده قرار می‌گیرد.

این مسئول  گفت: در صنایع دستی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد اگر این زنجیره کامل شود میزان اشتغال و تولید در این حوزه بیشتر خواهد شد.

هرمزی افزود: در شرکت‌های دانش‌بنیان استان چندان توفیقی در این زمینه نداشته و در میان همه استانهای کشور وضعیت خوبی نداریم جوانان فارغ التحصیل خوبی داریم که می‌توانند با تاسیس این شرکت ها بخشی از مشکلات آنها حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما در موضوع مصرف‌گرایی و تجمل گرایی این است که به عنوان پنج مسئله اساسی استان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا