اخبار روز

تجهیز نیروی دریایی سپاه به ‌موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتری/ رصد خلیج فارس با پهپادهای تهاجمی

تجهیز نیروی دریایی سپاه به ‌موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتری/ رصد خلیج فارس با پهپادهای تهاجمی

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از بوشهر، سردار رمضان زیراهی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز حماسه افتخار آفرین رزمندگان و شهدای خلیج فارس در مقابله با آمریکا در خلیج‌فارس با تشریح عملیات‌های مختلف در ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: در اوایل جنگ تحمیلی ۸ ساله با رشادت و حماسه‌آفرینی نیروی دریایی ارتش و پایگاه ششم شکاری بوشهر در عملیات مروارید، نیروی دریایی رژیم بعث عراق نابود شد و دیگر نتوانست در جنگ حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه پس از فتوحات مختلف رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف از جمله شکسته شدن حصر آبادان، فتح خرمشهر، بستان و دیگر جبهه‌ها رژیم بعث عراق خواستار مذاکره با ایران شد گفت: این درحالی بود که هزاران کیلومتر از خاک ایران در تصرف رژیم بعث عراق بود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به ناکامی رژیم بعث عراق در جبهه‌های زمینی خاطرنشان کرد: در این راستا با کمک و حمایت کشورهای مختلف غربی و شرقی بمباران تأسیسات نفتی در خلیج‌فارس آغاز کردند.

سردار زیراهی به تحویل هواپیماهای سوپر اتاندارد فرانسه به رژیم بعث عراق اشاره قرار کرد و گفت: این هواپیما که دارای موشک‌های پیشرفته بود بمباران تأسیسات نفتی، نفتکش‌ها و جزیره خارگ در دستور کار آنان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خسارت زیادی به تأسیسات نفتی ایران در خلیج‌فارس وارد شد گفت: برای مقابله به مثل اقدامات مهمی انجام شد که یکی از آنها حماسه شهید نادر مهدوی و همرزمانش بود که این رزمندگان مستقیم با ناو آمریکایی با پشتیبانی بالگردهای آنان درگیر شدند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با تشریح این عملیات شجاعانه و ایثارگرانه خاطرنشان کرد: عملیات حماسه خلیج‌فارس ۱۶ مهر ماه سال ۱۳۶۶ در نزدیکی جزیره فارسی انجام شد که رزمندگان بوشهری در این عملیات حماسه ماندگار و جاوید رقم زدند.

سردار زیراهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان نادر مهدوی و دیگر شهدای عملیات خلیج‌فارس به توانمندی نیروی دریایی سپاه پرداخت و تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه با تجهیزات ساخته شده داخلی از توانمندی بالایی برخوردار است و تمام تحرکات و ترددها در خلیج‌فارس به‌صورت شبانه‌روزی مورد رصد قرار می‌دهد.

وی با اشاره به بهره‌مندی نیروی دریایی سپاه از موشک‌های با برد هزاران کیلومتر تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه دارای شناور راکت‌انداز، موشک‌انداز و سایت‌های موشکی ساحل به دریا تا برد ۲ هزار کیلومتر و در منطقه قدرت برتر موشکی است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران اضافه کرد: علاوه بر این نیروی دریایی سپاه در زمینه پهپادی جزو قدرت‌های اول منطقه و از پهپادهای شناسایی، تهاجمی و عملیاتی با توانمندی بالایی برخوردار است.

/۱۹۰

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا