ایلام

تجویز نسخه کاغذی از اول دی ماه در مراکز درمانی ایلام غیرقانونی است

نورالدین رحیمی مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اعلام اینکه تجویز نسخه کاغذی از اول دی در مراکز درمانی استان غیر قانونی است، گفت: تجویز هرگونه نسخه غیر الکترونیک از اول دی‌ ماه تخلف بوده و در حکم تصرف در اموال دولتی محسوب می‌شود و قابل پیگیری است.

وی افزود: پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت، طبق قانون و برنامه ششم توسعه و بودجه سال۱۴۰۰، سازمان‌های بیمه‌گر ملزم به اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی هستند که این برنامه در استان ایلام به صورت صد در صدی اجرا شده است.

 مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام اضافه کرد: کلیه موسسات اعم از دولتی، خصوصی و خیریه در استان ایلام ملزم به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک بوده و باید نسخه را به صورت الکترونیکی و فقط با ارائه کد ملی خدمات ارائه دهند.

وی گفت: موسسات و مراکز طرف قرار داد می‌توانند با استفاده از سامانه‌های الکترونیک سازمان‌های بیمه‌گر اقدام کرده و خدمات را ارایه دهند. 

رحیمی تاکید کرد: بدیهی است، در صورت مراجعه بیماران به منظور دریافت خدمات، مراکز موظف هستند فقط با ارائه کد ملی خدمات درمانی ارائه کنند.

مدیر کل بیمه سلامت به برخی مزایای این طرح از جمله کاهش خطاهای نسخه نویسی، مدیریت ونظارت بر تجویزها، مدیریت منابع مالی سازمان با خریدهای راهبردی و در راس این طرح تکمیل و فعال شدن پرونده سلامت الکترونیک اشاره کرد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا