اخبار روز

تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا و وعده افزایش فشارها بر روسیه

تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا و وعده افزایش فشارها بر روسیه

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا با بیان افزایش فشار این اتحادیه بر کسانی که به روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند، ‌گفت: ما حالا در بر گیرنده‌ترین تحریم‌ها را داریم که زرادخانه‌های روسیه را هدف گرفته و تا عمق اقتصاد این کشور پیش می‌رود.

جوزپ بورل، مسئول روابط خارجه این اتحادیه هم هشدار داد که تحریم‌های بیشتری در انتظار روسیه است. او در بیانیه‌ای گفت: ما به افزایش فشار بر روسیه ادامه می‌دهیم تا اوکراین آزاد شود.

بورل گفت که تازه‌ترین بسته تحریمی اروپا علیه روسیه به بخش بانکداری روسیه هم می‌پردازد. دسترسی مسکو به فناوری و فناوری‌های پیشرفته که در بخش نظامی هم استفاده دارند نیز در این بسته تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از این بسته «تنبیهی» استقبال کرد و آن را «گامی قدرتمند در برابر صنایع دفاعی روسیه و بخش مالی» این کشور دانست.

او گفت که کی‌یف سعی دارد تحریم‌ها را افزایش داده و بخش هسته‌ای روسیه را هم درگیر کند، از جمله شرکت هسته‌ای دولتی «روس‌اتم».

نام تاتیانا موسکالکوا، کمیسیونر حقوق بشر روسیه هم در لیست افراد تحریم شده قرار دارد. او در واکنش گفت: این کار نقض اعلامیه جهانی حقوق بشر و تمامی معاهدات قانونی بین‌المللی درباره حقوق بشر است.

این بسته تحریمی جدید قطعات الکترونیک سلاح‌های روسیه را که در میدان نبرد پیدا شده هم شامل می‌شود، از جمله پهپاد، موشک، بالگرد و مواد کمیاب، مدار الکترونیک یکپارچه و دوربین‌های حرارتی.

همچنین ۹۶ نهاد که از ارتش روسیه و صنایع این کشور حمایت می‌کنند هدف تحریم قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا ۱۱ شخص و هفت نهاد مرتبط با گروه نظامی خصوصی واگنر را تحریم کرد، گروهی از پیمانکاران نظامی که در اوکراین و کشورهای آفریقایی از جمله مالی می‌جنگد.

بورل گفت که اقدامات گروه واگنر هیچ مبنای قانونی ندارد و صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد.

بر اساس بیانیه‌های اتحادیه اروپا، در میان افراد تحریم شده نام دو فرمانده این گروه که مستقیما در تصرف شهر سولدار اوکراین در ماه گذشته نقش داشتند و همچنین رئیس این گروه در مالی به چشم می‌خورد.

در مقابل، یوگنی پریگوژین، رئیس این گروه تایید کرد که این تحریم‌ها «کار را سخت می‌کند» زیرا ارسال سلاح را دشوار می‌کند، اما به طور کلی اظهار داشت که گروهش با این شرایط کنار خواهد آمد. او در بیانیه‌ای گفت: ما ارتباطات خوبی با تولیدکنندگان تسلیحاتی اروپا داریم.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا