سلامت

تحقق مدیریت عالمانه و عدالت در سلامت با هم‌افزایی محقق می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از وبدا، مراسم تودیع و معارفه معاون درمان  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه با حضور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی برگزار شد.

معاون جدید درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: خوشحالم در جمع صمیمی شما هستم و افتخار پیدا کرده ام در این مسیر خدمتگزار مردم باشم.

سعید کریمی اظهار داشت: دکتر جان بابایی در دو سال اخیر با وجود امواج سهمگین کرونا معاونت درمان را هدایت کرده اند و کاملا واضح است که سختی های زیادی را متحمل شده اند. انشاالله خداوند بر توفیقات ایشان بیافزاید.

وی افزود: بنده هم همچون دکتر جان بابایی سالها در بخش دولتی خدمت کرده ام و با تاسی از جمله مقام معظم رهبری که «بیمار جز درد بیماری رنج دیگری نداشته باشد»، اعتقاد دارم تمام اقدامات، پشتیبانی ها و مدیریت در این مسیر تحقق این فرموده باشد. 

کریمی تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع هدف ماست چرا که اگر محقق نشود فلسفه وجودی ما بی معنی است. 

وی افزود: برای مدیریت عالمانه و متعهدانه، فساد ستیزی، محرومیت زدایی حتی در حاشیه شهرهای بزرگ و عدالت در سلامت باید هم افزایی و در این راه از همه ظرفیت و توان استفاده کرد. 

معاون درمان جدید وزیر بهداشت گفت: انشاءلله با استعانت از خدواند متعال و تحت عنایت حضرت زهرا (س) و امام زمان(عج) در راه خدمتگذاری به مردم تلاش کنیم.

معاون سابق درمان وزارت بهداشت نیز در این مراسم گفت: فرصت ها محدود و عمر آدمی کوتاه است و باید از این فرصت ها به درستی استفاده شود. بنده همیشه در بخش دولتی خدمت کرده ام و با دیدن سختی  و رنج مردم همواره سعی کرده ام برای سرپا نگه داشتن حوزه درمان امانت دار و متعصب باشم. 

قاسم جان بابایی گفت: تنها پناهگاه مردم بیمارستان های دولتی است و باید تلاش شود این مامن حفظ شود. از این پس نیز وظیفه خود می دانم بدون منت و با تمام اشتیاق در صورت نیاز در این مسیر کمک نمایم.

وی ادامه داد: بالاخره محدودیت هایی وجود داشته و کارهایی نیمه تمام ماند. اما باید تلاش شود چراغ بیمارستان های دولتی روشن و امید مردم خاموش نشود. 

معاون سابق درمان وزیر تصریح کرد: در این دوره سعی شد درمان به صورت علمی اداره شود. همچنین شاخص های مناطق محروم، از نظر زیرساخت، به میانگین کشوری نزدیک شود.

جان بابایی بیان داشت: برای دکتر کریمی نیز آرزوی توفیق دارم و بطور قطع با توجه به توانایی هایشان کارهای موثر و خوبی صورت خواهد گرفت.

در ابتدای این جلسه نیز مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی عنوان کرد: این جلسات بهانه ای جهت تکریم است اما به دلیل رعایت پروتکل ها به ناچار به صورت محدود برگزار می شود.

سیدمحمد پورحسینی گفت: تغییرات در هر سیستمی طبیعی است و باعث رشد و شکوفایی خواهد شد.  

وی گفت: در این سیستم همگی عضو خانواده بزرگ بهداشت و درمان  هستیم و کسی از مجموعه نظام سلامت خارج نمی شود.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی گفت:  موضوع ارزشمندی که همواره شاهد آن بوده ایم تلاش مستمر دکتر جان بابایی در حوزه درمان بوده است . جلسات بیشماری برگزار شده و لحظه ای توقف نکردند.

پورحسینی ادامه داد: در دوران شیوع گسترده کرونا نیز خدمات ملموسی از جمله توسعه زیرساخت ها و افزایش تخت ها را شاهد بودیم و قطعا بعد از این هم از تجارب ایشان استفاده می شود.

وی افزود: امیدواریم حرکت در این مسیری که در حوزه درمان پایه گذاری شده، استمرار یابد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا