کرمانشاه

تحقق وعده دولت در پرداخت مطالبات گندمکاران کرمانشاهی/خرید تضمینی گندم در کرمانشاه ۵٢ درصد افزایش یافت 

تحقق وعده دولت در پرداخت مطالبات گندمکاران کرمانشاهی/خرید تضمینی گندم در کرمانشاه ۵٢ درصد افزایش یافت 

علی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: فصل خرید تضمینی گندم ١۴٠٢-١۴٠١ از آذر ماه سال گذشته با فراخوان انتخاب مراکز خرید تضمینی گندم آغاز شد و این فرآیند سنگین تا پایان مهرماه امسال به طول انجامید تا با پرداخت کامل مطالبات کشاورزان به پایان برسد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اجرای طرح های جهش تولید و کشت قراردادی در افزایش راندمان اراضی کشاورزی استان کرمانشاه و بارش باران در فصل زراعی گذشته رکورد ٢٠ ساله خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه شکسته شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: طی سالیان گذشته میانگین میزان خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه در حدود ۵٠٠ هزار تن بوده و بیشترین میزان خرید تضمینی در طول سال گذشته به رقم ۵٣١ هزار تن رسید.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال با تلاش کشاورزان و همراهی با سیاست‌های دولت خدمتگزار این رقم در استان کرمانشاه به رقم ٨٠۶ هزار تن افزایش یافت که در طول ٢٠ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص رشد خرید تضمینی، با برنامه‌ریزی به منظور رفاه حال کشاورزان تعداد ۵٨ مرکز خرید تضمینی در استان کرمانشاه با بهره‌گیری از تمام توان مراکز خرید تضمینی دولتی، بخش خصوصی و مباشرین تعاون روستایی جانمایی شد.

ملکشاهی در خصوص نظارت بر عملیات خرید تضمینی عنوان کرد: به منظور نظارت دقیق بر کیفیت گندم ورودی به مراکز ذخیره سازی تعداد ١٢٠ نفر از ناظرین سازمان جهاد کشاورزی به عنوان عاملین تشخیص و ذیحساب فراخوان و در تمامی مراکز خرید تضمینی مستقر شدند.

وی با بیان اینکه ناظرین تمامی دستگاه‌های متولی نیز در طول فصل خرید تضمینی نظارت کاملی بر روند این عملیات اجرایی داشتند، تشریح کرد: در نهایت شاهد رشد ۵٢ درصدی خرید تضمینی نسبت به سال گذشته زراعی بودیم و در رتبه چهارم کشور قرار گرفتیم.

افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از پنج هزار به ١۵ هزار تومان

ملکشاهی در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم نیز عنوان کرد: در فصل زراعی گذشته شاهد رشد قابل توجه قیمت خرید تضمینی نسبت به سنوات گذشته بودیم به نحوی که در طول ٢ سال که از روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم می‌گذرد قیمت خرید تضمینی از پنج هزار تومان به ١۵ هزار تومان رسید.

وی ابراز کرد: شاهد پرداخت رقم بیش از ١٢ هزار و ١٩۶ میلیارد تومان به کشاورزان کرمانشاهی بودیم که در طول تاریخ خرید تضمینی در استان کرمانشاه بی سابقه بوده است.

این مقام مسئول در مورد ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان کرمانشاه اضافه کرد: استان کرمانشاه با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۴۵٩ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی استاندارد یکی از استان های پیشرو در سطح کشور است.

وی عنوان کرد: با توجه به مصرف سالانه حدود ٢۵٠ هزار تن گندم در استان کرمانشاه، مازاد گندم ذخیره سازی شده و با ابلاغ برنامه حمل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان های دیگر از جمله تهران، البرز، نوار شمالی کشور، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری حمل می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: با توجه به راه‌اندازی پایانه حمل و نقل ریلی در استان کرمانشاه با برنامه‌ریزی صورت گرفته حمل گندم به بسیاری از استان‌های دارای امکانات، از طریق خطوط ریلی به عنوان کم هزینه ترین و با اطمینان ترین روش حمل و نقل صورت می گیرد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا