کرمانشاه

تحقق ٩۵ درصدی برنامه اشتغال ایجادی کرمانشاه در سال جاری 

تحقق ٩۵ درصدی برنامه اشتغال ایجادی کرمانشاه در سال جاری 

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه در طول سال‌های گذشته همواره از نرخ بیکاری بالا رنج برده است اما تلاش‌ها طی چند وقت اخیر منجر به بهبود یافتن این وضعیت شد.

وی افزود: از فصل زمستان سال گذشته شاهد کاهش نرخ بیکاری و در سه فصل متوالی بهار، تابستان و پاییز سال جاری شاهد کاهش نرخ بیکاری بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: بهار امسال ۵/٢ کاهش نرخ بیکاری داشتیم و بیشترین کاهش در کشور مربوط به استان کرمانشاه بود.

وی گفت: تابستان امسال نیز ٣/٣ نرخ بیکاری کاهش یافت و اخیرا بر اساس آمار در فصل پاییز هم استان کرمانشاه کاهش ١/٧ دهم درصدی نرخ بیکاری نسبت به فصل مشابه داشت و اکنون بین ١٢ استان قرار داریم که شاهد کاهش نرخ بیکاری بودیم.

این مقام مسئول تشریح کرد: باید تلاش‌ها ادامه داشته باشد که در فصل زمستان امسال هم شاهد کاهش نرخ بیکاری در کرمانشاه باشیم.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال و دستور استاندار به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر اشتغال ایجادی، خاطرنشان کرد: بر اساس این سند ایجاد ٣۴ هزار فرصت شغلی در استان برنامه‌ریزی شده بود.

این مقام مسئول ادامه داد: تا کنون بیش از ٣٢ هزار فرصت شغلی در استان محقق شده که تحقق ٩۵ درصدی آن را نشان می‌دهد که بیشترین مشاغل ایجادی در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی است.

جذب یک هزار و ۴٠٠ میلیارد ریالی تسهیلات مشاغل خانگی کرمانشاه

وی عنوان کرد: در زمینه تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته رتبه دوم کشور را کسب کردیم و در حوزه سفر رئیس جمهور ١١٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات به استان کرمانشاه اختصاص داده شد که هم‌اکنون بیش از ۴٠ هزار میلیارد ریال جذب شده و فرصت آن ٢ ساله است.

احمدی اذعان کرد: در حال حاضر تسهیلات بند الف تبصره ١٨ و تسهیلات مشاغل خانگی را داریم که قریب به ٢ هزار و ١٣٠ میلیارد ریال سهم استان کرمانشاه بوده و اکنون حدود یک هزار و ۴٠٠ میلیارد ریال از تسهیلات مشاغل خانگی جذب شده که تا پایان سال در صدد جذب ١٠٠ درصدی این تسهیلات هستیم.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا