چهارمحال و بختیاری

تحقق ۱۰۰ درصدی اجرای پویش ملی سلامت در ۵ شهرستان چهارمحال و بختیاری

تحقق ۱۰۰ درصدی اجرای پویش ملی سلامت در ۵ شهرستان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری، دکتر محمدحسین اعرابی در تشریح این خبر اظهار داشت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب وزارت بهداشت تا تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ میزان مشارکت و پوشش جمعیت هدف در شهرستان‌های سامان، لردگان، کیار، فلارد و خانمیرزا به ۱۰۰ درصد رسید.

وی افزود: در مابقی شهرستان ها نیز بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف در این پویش غربالگری شدند.

دکتر اعرابی ادامه داد: در مجموع تاکنون بیش از ۶۹۰ هزار و ۱۲۶ نفر معادل ۹۵.۱ جمعیت هدف(۷۲۵ هزار و ۸۲۵ نفر) استان چهارمحال و بختیاری در پویش ملی سلامت مشارکت کردند.

وی به نتایج اجرای پویش ملی سلامت در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۴۸ هزار و ۷۸ نفر در استان در معرض ابتلا به پرفشاری خون و ۲۳ هزار و ۹۰۴ نفر در معرض ابتلا به دیابت هستند که باید بیشتر به سبک زندگی سالم همچون ورزش و تغذیه مناسب اهمیت دهند.

دکتر اعرابی اظهار داشت: همچنین ۸ هزار و ۹۷۰ نفر مشکوک به فشارخون بالا و بیش از ۳ هزار و ۸۳ نفر مشکوک به دیابت در استان شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیماران جدید شناسایی شده یعنی افرادی که از بیماری خود بی خبر بودند هم بیش از ۹ هزار و ۴۴۷ نفر مبتلا به فشارخون بالا و ۴ هزار و ۳۵۸ نفر مبتلا به دیابت از بیماری خاموش و بی علامت خود مطلع و آگاه شدند.

شایان ذکر است: همه افراد بالای ۱۸ سال تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند یا مراجعه به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت، با انجام تست رایگان فشار و قند خون از وضعیت سلامت خود مطلع شوند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا