آذربایجان شرقی

تحقق ۷۶ درصدی نسخه الکترونیک در کشور/ ۹۰ درصد نسخ بیمه سلامت در آذربایجان‌شرقی الکترونیکی است

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، وحید مجیدی، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی یکی از بزرگترین پروژه‌های دولت و مجلس است و اصلا طرح بیمه سلامت نیست بلکه در سطح بالاتر و بر حسب نیاز جامعه است. 

وی با تاکید بر توسعه دولت الکترونیک در کشور، گفت: سازمان بیمه احساس مسوولیت کرده و پیشرو بوده است. 

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه حذف نسخ کاغذی یک برنامه موقت و چند ماهه نیست بلکه سه سال در کرمان مورد پایش و بررسی و رفع نواقص قرار گرفته است، افزود: از اسفند ۹۷ این طرح در استان ما نیز اجرا شده است و نواقص با نقطه نظر گروه‌های مختلف رفع شده است، یک برنامه صفر کیلومتر نیست و به یک بلوغ کامل‌تر رسیده است. 

وی متذکر شد: عملا ۶ سالی است که طرح حذف نسخ کاغذی در کشور در حال اجراست. 

مجیدی با اشاره به میانگین ۷۶ درصدی کل کشور در خصوص نسخ تمام الکترونیکی، تصریح کرد: نزدیک به ۹۰ درصد تمام نسخ به صورت الکترونیکی در استان است و تلاش بر این است تا چند روز آینده آمار ۹۰ درصدی را ارتقا دهیم. 

با کد ملی و احراز هویت می‌توان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شد

مدیرکل بیمه سلامت استان، یادآور شد: با کد ملی و احراز هویت می‌توان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شد و نیازی به دفترچه کاغذی نیست. 

وی اذعان داشت: به‌طور قطع می‌توان گفت که از لحاظ دو بیمه‌ای نداریم و صفر است و اگر هم باشد در حد چند نفر (کمتر از تعداد انگشتان دست) است. 

مجیدی ادامه داد: بستر لازم برای نسخ تمام الکترونیکی از طریق آموزش فراهم‌ شده است به‌طوریکه در حال حاضر با  ۲ هزار و ۵۸۰ موسسه طرف قرارداد هستیم که برای آنها بیش از ۱۰ هزار ساعت آموزش ارائه شده است. 

وی گفت: به صورت تک به تک به مطب‌ها مراجعه کرده‌ایم و حتی با بخش‌های غیرمرتبط نیز ارتباط برقرار کرده‌ایم تا مشکلی ایجاد نشود. 

مدیرکل بیمه سلامت استان از اجرای قطعی و ۱۰۰ درصدی نسخ الکترونیکی از اول دی‌ماه در استان خبر داد و ابراز کرد: ۹۶.۶ درصد نسخ‌ها در دانشگاه‌ها الکترونیکی است. 

وی با بیان اینکه قبول داریم که تغییر عادت در روزهای اول مشکل باشد ولی همه باید با تمام توان جهت اجرای طرح پرونده سلامت الکترونیکی اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: سوابق درمانی یکی از نکات مهم پرونده الکترونیک است به‌طوریکه سامانه‌ای در این خصوص مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که بیمه‌شده می‌تواند از این طریق موسسات، سوابق، داروهای تجویز شده و غیره را جستجو کرده و به دست بیاورد. 

مجیدی در رابطه با موضوع درمان ناباروری، افزود: از سال ۱۴۰۰ خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است. 

۲.۱ میلیون نفر در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت در استان وجود دارد که اگر حدود یک دهم جمعیت بیمه‌شدگان نابارور باشد، رقمی در حدود ۲۰ هزار نفر خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت تصریح کرد: با بیمارستان‌های الزهرا، طالقانی، شمس و ولیعصر طرف قرارداد هستیم و اعلام شده است که طبق تعرفه تعیین شده به بیمه‌شوندگان ارائه خدمات دهند. 

وی یادآور شد: مرکز خصوصی جراحی محدود طرف قرارداد داریم که باید سامانه خود را جهت اتصال به سامانه سپاس ارتقا دهند. 

مجیدی متذکر شد: بیمه‌شدندگان نیازمند به خدمات ناباروری به بیمه سلامت مراجعه کنند تا جهت دریافت این خدمات نشان‌دار شوند. همچنین تا سقف ۵۰ میلیون تومان از هزینه درمان این عزیزان پرداخت می‌شود. 

۴ هزار بیمه تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی بیان داشت: ۴ هزار  بیمار خاص اعم از تالاسمی، ام اس پیوند کلیه، دیالیزی تحت پوشش بیمه سلامت استان است که در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان برای این بخش پرداخت شده است. 

مدیرکل بیمه سلامت استان اضافه کرد: سامانه ۱۶۶۶ به صورت شبانه‌روزی در حال پاسخ به سوالات مردم است. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا