سلامت

تحقیق و تفحص از تخصیص یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا بررسی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی برگزیده های ایران، «محمدمهدی مفتح»  در گفت‌وگویی در تشریح نشست امروز سه شنبه کمیسیون متبوع خود گفت: در این جلسه بعد از ارائه گزارش عملکرد کمیته های تخصصی کمیسیون در خصوص درخواست برخی از نمایندگان جهت انجام تحقیق و تفحص و اعمال ماده ۲۳۴ نسبت به اختصاص یک میلیارد یورو جهت مقابله با شیوع کرونا بحث و بررسی انجام شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: درخواست کنندگان تحقیق و تفحص  دو سوال را مبنی براینکه چه میزان ارز در این خصوص تصویب و چه میزان پرداخت شده است را مطرح کرده بودند، که  پیش از این بررسی و پیگیری پاسخ‌های این دو سوال را از دیوان محاسبات کل کشور خواسته بودیم و امروز آنها گزارش خود را در این مورد ارائه کردند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس اضافه کرد: بعد از بحث و بررسی در این جلسه مقرر شد، با متقاضیان تحقیق و تفحص از اختصاص یک میلیارد یورو جهت مقابله با شیوع کرونا صحبت شود تا در صورت اقناع آنها از گزارش دیوان محاسبات موضوع درخواست تحقیق و تفحص خاتمه پیدا کند، در غیراینصورت آنها سوال و درخواست خود را شفاف‌تر بیان کنند.

وی افزود: در ادامه نشست غلامرضا مولابیگی و سیدمحمد هادی راجی نامزدهای حقوقدان شورای  نگهبان که از سوی رئیس قوه قضائیه مطرح شده‌اند، در جلسه حضور یافته و ضمن تشریح سابقه و برنامه‌های خود به سوالات نمایندگان پاسخ دادند. قرار است، فردا در جلسه علنی از میان این دو حقوقدان با رای وکلای ملت یک نفر انتخاب شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: مسوولانی از شرکت ملی گاز و بنیاد مسکن در این نشست حضور یافتند تا ابهام میان دو دستگاه در خصوص آسفالت روستاها بعد از گازکشی حل شود. طبق ضوابط شرکت ملی گاز بعد از حفاری روستاها برای لوله‌کشی باید هزینه آسفالت آن را هم تامین کند و هزینه آن را به بنیاد مسکن ارائه کند.

مفتح اضافه کرد: بنیاد مسکن در این جلسه معتقد بود، پول قابل دسترسی بابت این موضوع از سوی شرکت ملی گاز به آنها پرداخت نشده است اما مسئولان شرکت ملی گاز اعلام کردند، طبق لیستی پول آسفالت را به بنیاد مسکن در استانها پرداخت کرده‌اند. بعد از بحث و بررسی مقرر شد، با بررسی های بیشتر مشخص شود، مبالغ پرداخت شده به میزان خسارت وارده بر اثر حفاری‌ها هست یا خیر، تا خیابان‌های روستایی به خوبی آسفالت شوند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا