اخبار روز

تحلیل‌گر صهیونیست: اسرائیل همانند آمریکا در ویتنام در باتلاق غزه گرفتار خواهد شد

تحلیل‌گر صهیونیست: اسرائیل همانند آمریکا در ویتنام در باتلاق غزه گرفتار خواهد شد

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه عبری خبرگزاری برگزیده های ایران، رون بن یشای تحلیل‌گر نظامی پایگاه عبری زبان وای نت وابسته به روزنامه یدیعوت آحارانوت ادعا کرد، بازجویی‌های صورت گرفته از فلسطینیان دستگیر شده در درگیری‌های پس از ۷ اکتبر نشان می‌دهند که حماس در خطوط دفاعی متعددی از دیوار حایل تا قلب نوار غزه، آماده رویارویی با ارتش اسرائیل است.

او مدعی شد، مسئله مربوط به خطوط دفاعی مرتبط و منسجم نیست بلکه ساختار پدافندی متحرکی است که در برگیرنده کمین‌های ضد زره است و از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل شده تا زره پوش‌های در حال پیشروی را در ورودی مناطق مسکونی به ویژه ورودی اردوگاه‌های آوراگان که در اطراف نوار غزه قرار دارند، مانند، جبالیا و الشاطئ مورد هدف قرار دهند.

او در ادامه توصیف خود از شرایط جنگ نوشت: هر یکی از این تجمع‌های مسکونی در برگیرنده مجموعه‌ای از یگان‌های بزرگ نظامی است که بخشی از آن روی زمین و بخش دیگر آن زیر زمین هستند، فرماندهی هر گردان نیروهای کمین خود را مشخص و آنها برای درگیری با ارتش اسرائیل پیشروی می‌کنند.

به گفته این تحلیل‌گر تمامی زمین محل پیشروی با بمب‌های بزرگ و کوچک مجهز شده اند، بعضی از آنها زیر خاک پنهان شده و برخی دیگر در داخل دیوارها قرار دارند.

این تحلیل‌گر که مشاهدات خود را از صحنه درگیری به رشته تحریر درآورده می‌گوید: طی سه روز ارتش اسرائیل به کندی و با احتیاط شدید به پیشروی می‌پرداخت، در حالی که آتش توپخانه و نیروی هوایی مناطق پیش رویش را به طور کامل پاکسازی می‌کرد، در برخی از اوقات نیروی هوایی بمب‌های یک تنی را در فاصله صد متری نیروهای پیشروی کننده پرتاب می‌کرد تا منطقه از حضور احتمالی نیروهای متخاصم پاکسازی شود.

در همین راستا عاموس هارئیل تحلیل‌گر امور نظامی روزنامه هاارتص هم اعتراف کرد، آنچه که افسران اسرائیلی از کشته شدن صدها نفر از جنگجویان فلسطینی می‌گویند، حقیقت ندارد، این دامی است که برای ارتش در اماکن پرجمعیت قرار داده شده است، اسرائیل باید از تمرکز بر شمار کشته‌های طرف مقابل پرهیز کند و در دامی که آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام در آن افتادند، گرفتار نشود.

او ضمن تایید ضمنی روایت حماس از شکار تانک‌های صهیونیستی گفت: حماس تقابل مستقیمی با نیروهای پیشروی کننده اسرائیلی ندارد، بلکه به طور کامل بر روی تونل‌های دفاعی خود تکیه می‌کند، هر بار اقدام به اعزام چند نفر از جنگجویانش کرده تا به شکال تانک‌های اسرائیلی پرداخته یا با بمب تانک‌ها و نفربرهای ما را منهدم کنند، علاوه بر آن حماس از پهپاد برای این درگیری استفاده می‌کند و این مسئله توسط موسسه امنیتی و نظامی اسرائیل هم تایید شده است.

او اعتراف کرد، درگیری زمانی آغاز می‌شود که حماس بخواهد این کار را انجام دهد، وقتی نیروهای حماس حمله را آغاز می‌کنند، از نیروی هوایی درخواست کمک می‌شود اما تا زمانی که نیروی هوایی به منطقه برسد، هزینه سنگینی از نظامیان را پرداخت می‌شود.

هنیه: وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه بیانگر بن‌بست بزرگ اسرائیل و نیروی زمینی آن مقابل مقاومت است
جهنم زیر زمینی؛ مشاهدات نظامیان صهیونیست نجات یافته از آخرین درگیری با مقاومت غزه
ژنرال‌های صهیونیست: ورود زمینی به غزه یعنی افتادن در تله حماس
رژیم صهیونیستی به تلفات گسترده در جنگ زمینی اذعان کرد

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا