خراسان رضوی

تخریب ۱۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در کاشمر

محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفت و گو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ۱۸ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز وتغییر کاربری یافته در مناطق مختلف کاشمر تخریب شد.

وی افزود: این ساخت و سازها توسط کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان متشکل از دادستانی، فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، شهرداری، مسکن و شهرسازی  و اوقاف مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به مستندات دستور لازم جهت تخریب صادرشد.

شجعی از تشکیل ۵۱ پرونده تخلف و ساخت و ساز غیرمجاز خبر داد و یادآور شد: تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز و اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته در نقاط مختلف شناسایی و تخریب خواهند شد.

وی از تمام شهروندان خواست از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری و بصورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شده اند خودداری کنند و قبل از هرگونه ساخت و ساز با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر اطمینان حاصل کنند و از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند. همچنین مردم در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی از طریق سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر هرگونه فعالیت مغایر با عملیات کشاورزی، زراعی و باغی در قالب ایجاد بنا و سایر اقدامات به تشخیص جهاد کشاورزی را تغییر کاربری عنوان کرد و افزود: به منظور حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از به خطر افتادن امنیت غذایی مردم منطقه و بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تمامی ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری یافته در مناطق مختلف شهرستان شناسایی و به زودی قلع و قمع می شوند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا