Categories: خراسان رضوی

تخریب ۱۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در کاشمر

محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفت و گو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ۱۸ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز وتغییر کاربری یافته در مناطق مختلف کاشمر تخریب شد.

وی افزود: این ساخت و سازها توسط کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان متشکل از دادستانی، فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، شهرداری، مسکن و شهرسازی  و اوقاف مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به مستندات دستور لازم جهت تخریب صادرشد.

شجعی از تشکیل ۵۱ پرونده تخلف و ساخت و ساز غیرمجاز خبر داد و یادآور شد: تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز و اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته در نقاط مختلف شناسایی و تخریب خواهند شد.

وی از تمام شهروندان خواست از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری و بصورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شده اند خودداری کنند و قبل از هرگونه ساخت و ساز با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر اطمینان حاصل کنند و از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند. همچنین مردم در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی از طریق سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر هرگونه فعالیت مغایر با عملیات کشاورزی، زراعی و باغی در قالب ایجاد بنا و سایر اقدامات به تشخیص جهاد کشاورزی را تغییر کاربری عنوان کرد و افزود: به منظور حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از به خطر افتادن امنیت غذایی مردم منطقه و بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تمامی ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری یافته در مناطق مختلف شهرستان شناسایی و به زودی قلع و قمع می شوند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


admin

Recent Posts

انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت…

17 ثانیه ago

جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد

به دنبال قتل پسر جوان در خیابان بی‌سیم، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم…

52 ثانیه ago

تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی صنایع‌دستی گفت: درصدد هستیم ارتباط هنرمندان و تولیدکنندگان خود را…

2 دقیقه ago

تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده

رئیس دیوان عالی کشور گفت: پرونده‌های وارده به دیوان عالی کشور با موضوع خانواده در…

3 دقیقه ago

ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی

مدیرکل برنامه‌ریزی گردشگری گفت: سرفصل‌های دوره توان‌افزایی و توانمندسازی بهره‌برداران اقامتگاه‌های بوم‌گردی به منظور اجرا…

4 دقیقه ago

اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی

نشست هماهنگی ستاد برگزاری هفته میراث‌فرهنگی و تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته برگزار شد.

5 دقیقه ago