چهارمحال و بختیاری

تخصیص اعتبارات قابل توجه به مراکز فرهنگی در سفر ریاست جمهوری

تخصیص اعتبارات قابل توجه به مراکز فرهنگی در سفر ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری، غلامعلی حیدری در دیدار با مدیران حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه نقش مهی در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی دارند، اظهار کرد: در تاریخ کشور شاهد بودیم که روحانیون در نهضت‌های مختلف مانند نهضت مشروطیت، نهضت تنباکو، ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند و پرچم‌دار بودند و نشان از اهمیت جایگاه این قشر دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری جهادتبیین را یک ضرورت عنوان کردند، گفت: در جهاد تبیین نقش روحانیت برجسته است، دشمن به اشکال مختلف و با استفاده از ابزار رسانه‌ای به‌دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری است، بنابراین باید تلاش کنیم تا با جهادتببین شکاف نسلی را در کشور ترمیم شود.

وی افزود: دشمن با ایجاد شکاف از طریق اختلافات مذهبی و قومیتی به‌دنبال رسیدن به اهداف خود است، بنابراین باید مراقب این توطئه‌ها باشیم و روحانیت نیز در این حوزه نیز موثر هستند.

حیدری با بیان اینکه مساجد در حفظ وحدت ملی و انسجام نقش موثری دارند، توضیح داد: خط مقدم جهادتببین مساجد هستند و روحانیون در این مراکز دینی می‌توانند با انجام کار فرهنگی، علمی و … مساجد را محور فعالیت در زمینه‌های مختلف قرار دهند، دشمن می‌تواند از عدم فعالیت برخی مساجد سوءاستفاده کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیش‌ترین اعتبار در سفرهای ریاست جمهوری برای حوزه‌های علمیه به این استان اختصاص یافت، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر به مراکز فرهنگی و دینی اختصاص پیدا کرده است که اعتبار قابل توجهی محسوب می‌شود، همچنین اعتبارات حوزه‌های علمیه در سال ۱۴۰۱ و سفر ریاست جمهوری ۵۰ میلیارد تومان است.

وی در پایان گفت: به سازمان برنامه و بودجه دستور پیگیری برای تسریع در پرداخت اعتبارات مصوب سفر داده شده است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا