آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار برای تسویه بدهی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی به شرکت‌های دارویی

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به بدهی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی به شرکت‌های دارویی، اظهار داشت: در قبال شرکت‌های دارویی دانشگاه‌ها بدهی‌هایی در خصوص دارو و ملزومات دارند و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی پیگیر اعتبارات این معوقات از طریق سازمان برنامه و بودجه و خزانه هست.

وی تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر طی رایزنی با خزانه، دانشگاه علوم پزشکی توانست۲۰۰ میلیارد تومان اوراق را برای تسویه بدهی شرکت‌های دارویی اخذ کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: این اعتبار مابین شرکت‌های دارویی توزیع و مقداری از بدهی دانشگاه تسویه شد.

وی با اشاره به اینکه درآمدها کفاف تامین داروها را به خصوص در دوران کرونا نمی‌کند، افزود: طی سنوات گذشته برای پرونده یک بیمار  حدود۲۰ درصد برای دارو و ۸۰ درصد برای ارائه خدمات انجام می‌شد در این راستا طی دوران کرونا با توجه به داروهای گران قیمت و مصرف ملزومات پزشکی بیشتر شده است.

آقازاده با بیان اینکه درآمد بیمارستان‌ها کاهش یافته و در خوشبینانه‌ترین حالت به ۶۰،۴۰ تغییر پیدا کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد دارو پرداخت  و ۴۰ درصد خدمات ارائه می‌شود و این مقدار دانشگاه‌ها را برای پرداخت بدهی با مشکل مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امید است حمایت دولت و همچنین پیگیری‌هایی که نمایندگان از طریق سازمان برنامه و بودجه و خزانه انجام می‌دهند کسری‌ها ومعوقات و کمبودها را در دانشگاه‌ها به خصوص در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی جبران شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا