لرستان

تخصیص اعتبار در امور ورزشی سرمایه‌گذاری با سود چندین برابری است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در آیین تجلیل از افتخارآفرینان و مدال‌آوران مسابقات پارالمپیک توکیو و قهرمانان کشتی ارتش‌های جهان، اظهار کرد: سابقه و پیشینه ورزش در ایران در کتب تاریخی به قبل از میلاد حضرت مسیح بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه در فراز و نشیب‌ها همچون آتش‌سوزی و یا حمله ستمگران برخی از کتاب‌های تاریخی از بین رفته، اما ورزش ایران سابقه طولانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به وجود برخی رزم‌ها در شاهنامه فردوسی اشاره و تصریح کرد: همه این رزم‌ها حکایت از روحیه دلاوری و مردانگی مردم ایران دارد، کمااینکه این جوانمردی و پایبندی به ارزش‌ها و اخلاقیات در دین اسلام نیز مشهود است.

شاهرخی با بیان اینکه ورزش در لرستان رنگ و بوی دیگری دارد، افزود: ورزشکاران استان از فیزیک بدنی مناسب و از غیرت و تعصب فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند که این وظیفه ما را سخت‌تر و دشوارتر می‌کند، بدون تردید اگر این مجموعه در کنار برنامه‌ریزی‌ها و علم ورزش قرار بگیرد، تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز ورزش را باید در کنار اقتصاد، فرهنگ، اخلاق و بهداشت دید، افزود: ورزش در تاروپود جامعه ما رخنه کرده است و جنبه‌های قهرمانی می‌تواند در بخش‌های مختلف زندگی ورزشکاران و دیگر اقشار را تحت تاثیر قرار داده و ایجاد ثروت و ارزش افزوده نماید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه ورزش، بر شناسایی افراد مستعد در این زمینه جهت ارتقای توسعه تاکید کرد.

شاهرخی، هرگونه تخصیص اعتبار در امور ورزشی را سرمایه‌گذاری با سود چندین برابر خواند و گفت: امروز برخی از بیماری‌ها درمانی غیر از ورزش ندارد، بنابراین ورزش در بخش‌‌های مختلف تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: عزت و شرافت ورزشکاران را باید رعایت کنیم، منزلت این افراد در جامعه حفط شود، از طرفی ورزشکاران در جامعه الگوی دیگران هستند، از این‌رو وظیفه دشواری بر دوش قهرمانان و مدال‌آوران است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه ورزش قبل انقلاب با بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: در المپیک ۱۹۷۶ که قبل از انقلاب برگزار شد، تنها دو مدال نقره و برنز سهم ایردن بود، حال اینکه هم‌اکنون مدال آوران پاراالمپیک و المپیک به ترتیب در رده دهم و بیستم دنیا قرار دارند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا