تهران

تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیاردی برای حل مشکلات نفرآباد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ری، جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ و خبرنگاران در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: شهرری با قدمت هشت هزار ساله دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های علمی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است.

وی گفت: متاسفانه این شهرستان با وجود برخورداری از ظرفیت‌های بی‌نظیر و مثال‌زدنی، این روزها با انبوه معضلاتی مانند مسائل زیست محیطی، وجود صنایع آلاینده، مشکلات فاضلاب و سایت زباله، بی‌توجهی به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری دست به گریبان است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر اهتمام مدیریت شهری تهران به حل معضلات و کاستن از آلام ساکنان ری، تصریح کرد: اگرچه انتظار نمی‌رود مشکلاتی که طی چند دهه گذشته انباشته شده‌اند، در بازه زمانی چهار ساله مدیریت شهری کنونی برطرف شوند، اما می‌توان سالانه با حل یک یا چند معضل منطقه‌ای رضایت نسبی مردم را جلب کرد.

شربیانی بیان کرد: در این راستا و با این دیدگاه نخستین لایحه شهرداری که در شورا به تصویب رسید، تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حل مشکلات محله نفرآباد شهرستان ری بود و امید می‌رود با تخصیص این اعتبار بسیاری از مشکلات زیرساختی‌ و کاستی‌ها در این منطقه برطرف شود.

وی با اشاره به بازدید شهردار تهران از شهرستان ری و احصاء مهمترین مشکلات و موانع پیش روی توسعه آن، ادامه داد: معتقدم باید برخی از خدمات با هدف کاهش سفرها به هسته مرکزی شهر تهران به ری منتقل شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با تاکید بر هدایت بخشی از صنایع و واحدهای تولیدی تهران به ری و ایجاد شهرک‌های صنعتی، افزود: برنامه‌ریزی به منظور ایجاد شهرک بهداشت و درمان و تقویت صنعت توریسم در حوزه توریسم درمانی انجام شده است.

شربیانی با اشاره به حجم بالای ترددها در مسیر بهشت زهرا(س) بیان کرد: می‌توان از این شرایط و با ایجاد بازارچه‌های فروش، فرصتی برای ارائه و عرضه صنایع دستی و تولیدات کشاورزی شهرستان ری فراهم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری تکمیل و اجرای پروژه‌های نیمه کاره مانند تکمیل خطوط مترو و توسعه آن به شهرهای همجوار را از اهداف مدیریت شهری تهران در شهرستان ری برشمرد و خاطرنشان کرد: شورای شهرستان به عنوان شورایی فرادستی از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات شهروندان استفاده می‌کند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا