گیلان

تخصیص ۳۵ میلیارد تومانی به کمیته امداد و بهزیستی صومعه‌سرا برای تسهیلات

به گزارش برگزیده های ایران از صومعه سرا، یونس رنجکش امروز در جلسه کمیته اشتغال در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر اظهار کرد: بانک‌ها باید مصوبات کمیته اشتغال را اجرایی کنند و هر بانکی که بخواهد در اجرای مصوبات ستاد تسهیل کوتاهی کند و در اخذ وثایق و تضامین، سلیقه‌ای برخورد کند با آن‌ها برخورد خواهیم کرد. 

وی با توجه به اهمیت نقش آفرینی بانک‌ها و مشارکت جدی آن‌ها در امر تولید و اشتغالزایی که مشکل اساسی کشور است، گفت: برنامه‌ای در سطح استان تدوین شده که راهبرد آن، خروج بانک‌ها از بنگاه داری به سمت تولید و اشتغال و بخش‌های مولد است. 

مدیر کل جذب سرمایه‌گذاری استان گیلان از تخصیص اعتبارات ۳۵ میلیارد تومانی به کمیته امداد و بهزیستی شهرستان صومعه سرا خبر داد و افزود: باید نسبت به بهبود وضعیت پرونده‌ها و متقاضیان تسریع شود و اهتمام کمیته اشتغال شهرستان به محوریت این مهم معطوف گردد. 

رنجکش با بیان اینکه طبق سیاست‌های دولت در برنامه‌های اقتصادی جدید انتظار است منابع در اختیار بانک ها، در بخش تولید و حمایت از فعالان اقتصادی صورت گیرد، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات از شروع سال جاری تاکنون یک سوم محقق شده که باتوجه به اندک زمان در اختیار باید این امر باید تسهیل شودتا سهم شهرستان ارتقاء یابد. 

وی با اشاره به تسهیلات کم بهره در توسعه مشاغل خرد و کوچک مقیاس بیان کرد: کسانی که بتوانند متقاصیان کمیته امداد را در مشاغل کارگاهی به کار گیرند می‌توانند از این اعتبارات بهره‌مند شوند، همچنین تسهیلات در بخش فردی و هم کارگاهی به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان تخصیص پیدا می‌کند. 

مدیرکل جذب سرمایه‌گذاری‌های استان گیلان با اذعان به اینکه سهم استان گیلان از محل ۲۱ هزار فرصت شغلی ۱۰۳۹ نفر می‌باشد که ۷۱۵ نفر راه اندازی شده است، گفت: شهرستان صومعه سرا در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات را توانسته در حوزه اشتغال با ثبت ۴۵۵ طرح جذب کند که چهار و نیم میلیارد آن در حوزه مشاغل آسیب دیده کرونا می‌باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا