اخبار روز

تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام به ۱۷ میلیون تن رسید

تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام به ۱۷ میلیون تن رسید

– اخبار استانها –

 به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اهواز،  داود چگنی، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندرامام خمینی(ره) ۹میلیون و ۹۴۳ هزار و ۱۷۶ تن و کالاهای نفتی هفت میلیون و ۶۲۹ هزار و ۱۹۷ تن بوده است. ‎

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مجموع عملیات بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از ۱۰ میلیون و ۱۶۲ هزار و۲۸۷ تن با رشد چهار درصدی به ۱۰ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۷۹۷تن در پنج ماه امسال رسید.

وی با بیان اینکه ترانزیت در این منطقه ویژه اقتصادی بندری با ۱۹ درصد رشد به۹۲۶ هزار تن در سال جاری رسیده است، ادامه داد: صادرات کالا از این بندر با ۶ درصد رشد به ۹ میلیون تن رسیده است.

چگنی در ادامه افزود: تخلیه و بارگیری کالاهای معدنی و شیمیایی به ۲.۸ میلیون تن رسیده که ۲۵ درصد رشد را نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال گذشته نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان یادآور شد: همچنین تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده که رشد ۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

وی افزود: تخلیه و بارگیری کالای عمومی و متفرقه ۹۴۴ هزارتن است که نسبت به پنج ماهه سال گذشته، رشد چهار درصدی دارد.

‎ بر اساس این گزارش، بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود. همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تأمین امنیت غذایی کشور تأثیر مستقیمی دارد.

/۷۳۵/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا