هرمزگان

تداوم سرمای هوا و وزش باد شدید در هرمزگان/ دمای حاجی‌آباد به صفر درجه رسید

تداوم سرمای هوا و وزش باد شدید در هرمزگان/ دمای حاجی‌آباد به صفر درجه رسید

به گزارش برگزیده های ایران، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: بامداد امروز حاجی آباد با کمینه دمای صفر درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود و کمینه دمای هوا در شهر بندرعباس نیز با ۱ درجه کاهش نسبت به روز گذشته به ۸ درجه بالای صفر رسید. جزایر سیری و بوموسی نیز با ۱۹ درجه سانتی گراد به عنوان گرم‌ترین مناطق هرمزگان بودند.

مجتبی حمزه نژاد افزود: امروز شنبه ۲۴ دی ماه تا ظهر فردا کماکان استان هرمزگان تحت تاثیر فعالیت سامانه پرفشار سرد و وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی قرار دارد.

وی گفت: امروز (بویژه در ساعات صبح تا ظهر) در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان همچنین تنگه هرمز، نقاطی از دریای عمان و شرق خلیج فارس وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی پیش بینی می‌شود و آب‌های تنگه هرمز، نقاطی از دریای عمان و شرق خلیج فارس نیز مواج می‌شود.
به گفته حمزه نژاد، بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد و وزش این بادها تا ظهر یکشنبه تداوم دارد.
وی توصیه کرد ضمن جلوگیری از تردد شناورهای سبک، صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.
کارشناس هواشناسی استان گفت: بعد از ظهر فردا یکشنبه به تدریج از سرعت باد کاسته می‌شود.
حمزه نژاد افزود: امروز آسمان استان صاف تا کمی ابری است و در مناطق غربی خلیج فارس افزایش ابرناکی و بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی گفت: فردا یکشنبه در برخی نقاط غربی استان احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.
کارشناس هواشناسی استان گفت: امروز نیز ماندگاری هوای سرد بویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود و با توجه به این موضوع تمهیدات لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی در برابر باد و کاهش دما صورت گیرد.
حمزه نژاد افزود: از روز یکشنبه تا اواسط هفته، با افزایش ابرناکی، افزایش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای کمینه پیش بینی می‌شود.
وی گفت: از روز سه شنبه ۲۷ دی ماه، یک سامانه بارشی از غرب استان وارد می‌شود و به تدریج تا پایان روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه، همه مناطق استان را در بر می‌گیرد و این سامانه باعث رگبار باران، رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد می‌شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا