هرمزگان

تداوم صادرات محصولات غیرنفتی از پارسیان به کشور قطر

به گزارش برگزیده های ایران از پارسیان، مجتبی رضاپور سردره ظهر امروز در بازدید میدانی از گمرک بندر شیوء پارسیان اظهار داشت: با تلاش و پیگیری مسؤولان استان هرمزگان و پشتکار دستگاه‌های اجرایی شهرستان توانسته‌ایم در شرایط تحریم از سال ۹۸ تاکنون صادرات محصولات غیرنفتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشته باشیم.

وی افزود: صادرات محصولات غیرنفتی با تناژ ۵۰۰هزار تن، شامل انواع میوه و تره‌بار و سیمان از بنادر و گمرک پارسیان به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه قطر انجام شده است.

فرماندار شهرستان پارسیان ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی تجار و مدیر جوان گمرگ بندر شیوء و پرسنل زحمتکش این دفتر گفت: در راستای صادرات محصولات غیرنفتی، گمرک و بندر شیوء نیاز به توسعه داشته است که گام مهم و اساسی در صادرات غیرنفتی ایفا می‌کند و کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی خواهد کرد.

رضاپور تصریح کرد: تجار، فعالان و سرمایه‌گذاران منطقه، فعالیت‌های خود را در زمینه صادرات غیرنفتی در سطح منطقه و در چارچوپ ضوابط مربوطه انجام خواهند داد.

وی در ادامه گفت: توسعه و لایه‌روبی و ارتقای گمرک شیوء به تجاری و راه‌اندازی گمرک ملوانی بندر تبن در غرب شهرستان سبب پویایی اقتصادی منطقه و بویژه ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

رضاپور سردره با اشاره به اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه قطر میزبان مسابقات جام جهانی است و نیاز مبرم به محصولات غیرنفتی کشورمان دارد، گفت: تجار و بازرگانان شهرستان و منظقه باید موضوع صادرات غیرنفتی را جدی بگیرند تا پارسیان و گمرک شیوء از حیث تجارت و صادرات غیرنفتی برجسته شود و در جهت ارتقای صادرات کالاهای غیرنفتی به‌عنوان یک شاخص در کشور مطرح شود.

انتهای پیام/۳۲۶۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا