چهارمحال و بختیاری

تدبیر مدیران چهارمحال و بختیاری برای گسترش فرهنگ نماز/ از کمبود اعتبار تا نگاه سلیقه‌ای مدیران در هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کریمی صبح امروز در جلسه شورای نماز و زکات استان با بیان اینکه در شورای نماز محورهای فرهنگی و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی و عمومی در دستور کار است، گفت: مسابقات و برنامه‌های فرهنگی بسیاری ویژه دانش‌آموزان، اساتید، ائمه جماعات و طلاب در این راستا برگزار شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رتبه برتر ستاد اقامه نماز در کشور ازآن این استان است، افزود: ۱۷ اجلاس سراسری در مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش در حال برگزاری است که اجلاس استان در دهه فجر اجرایی خواهد شد که اجرای هرچه بهتر این اجلاس همکاری همه دستگاه‌ها در امر تبلیغات را می‌طلبد.

رهدار براتی در ادامه این جلسه با بیان اینکه ۴۸ روحانی طرح امین و ۹۲ روحانی ائمه جماعت در مدارس استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: از مجموع مدارس استان تنها یک هزار و ۱۷۹ مدرسه دارای نمازخانه هستند که تجهیز مدارس به امر نماز همت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان افزود: متأسفانه تغییر کاربری نمازخانه‌ها در برخی مدارس اتفاق افتاد که با این رویه برخورد و از ادامه آن جلوگیری شد.

براتی به بدهی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از آذر سال ۹۷ تاکنون مبلغ یک صد و ۸ میلیون تومان به روحانیون مدارس بدهکار هستیم که به منظور جلوگیری از افزوده شدن این مبلغ در سال جاری پرداخت حق روحانیون برعهده مدارس گذاشته شد.

وی در پایان بیان کرد: دانش‌آموزان استان تا این مرحله از اجلاس نماز رتبه چهارم را کسب کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان اجلاس رتبه اول را نیز کسب کنند.

کار فرهنگی در راستای ترویج نماز بهتر از پوستر و بنر

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی در ادامه جلسه با بیان اینکه نماز یکی از شاخصه‌های مهم سند تحول است، اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید به نماز بپردازیم که بهترین سن برای ترویج فرهنگ نماز سن کودکی است.

دبیر ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری، افزود: پیشنهاد می‌شود برای ترویج این فرهنگ بودجه فرهنگی ادارات مدیریت شود و به سمت نماز در مدارس جهت داده شود که قطعا بهتر از تهیه پوستر و بنر و … جواب خواهد داد.

 علی شهریارپور در ادامه در واکنش به پیشنهاد مطرح شده بیان کرد: سوق دادن اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها به سمت ‌آموزش و مدارس عملیاتی نخواهد شد زیراکه بودجه آموزش و پرورش یک بودجه ملی و بودجه دستگاه‌ها بودجه استانی است و جابه‌جایی بودجه استانی و ملی امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان افزود: منابع مالی آموزش‌وپرورش ضعیف نیست و مشکل مالی پیش‌آمده در خصوص روحانیون مدارس را نیز رفع می‌کنیم.

وی در پایان گفت: بودجه فرهنگی طبق اولویت‌ها اختصاص می‌یابد و هزینه کردن آن به سلیقه دستگاه‌ها است که اگر قصد است بودجه‌ها برای ترویج فرهنگ نماز صرف شود باید با مدیران دستگاه‌ها صحبت شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا