گیلان

تذکر به شهرداری رشت پیرامون سامانه ۱۳۷/عضو جدید شورای رشت معارفه شد

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا عصر امروز در دوازدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به حضور حسن کریمی کرنق عضو جدید شورای رشت اظهار کرد: برای عضو جدید شورا آرزوی موفقیت دارم و یقین می‌دانیم وی نیز همچون عضو پیشین شورا که امروزه در جایگاه شهردار رشت حضور دارد، اهتمام لازم را به منظور همدلی و همراهی بیشتر با شورا به منظور رفع مشکلات شهری دارد

وی با گرامی داشت سیزدهم آبان مصادف با سه رویداد بزرگ در تاریخ ایران اسلامی افزود: تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال ۴۳ توسط رژیم فاسد پهلوی یکی از این رویدادها است که در تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی نقش مهمی دارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به دیگر رویداد سیزدهم آبان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۵۷ دانش آموزان ایران زمین در حمایت از آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی ایران و در مخالفت با رژیم پهلوی به خیابان‌ها ریختند و متاسفانه مورد هدف گلوله نظامیان شاه قرار گرفتند و این روز به نام روز دانش آموز نامگذاری شد. 

کارگرنیا با اشاره به سومین رویداد مهم و تاریخ ساز در سیزدهم آبان بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) یکی دیگر از رویدادهای مهم این تاریخ محسوب می‌شود که روز مبارزه با استکبار جهانی و تاییدی بر روحیه استکبار ستیزی ملت دلاور ایران اسلامی بالاخص نسل جوان است. 

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۳۷ شهرداری رشت تصریح کرد: این سامانه در راستای تسهیل ارتباط ما بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان راه اندازی شد و انتطار داریم تماس‌ها و مطالبات مردمی از طریق این سامانه به جدیت توسط حوزه مدیریت شهری پیگیری شود تا اعتماد مابین شهروندان و این مجموعه افزایش پیدا کند.

پیگیری مطالبات شهروندان در سامانه ۱۳۷
رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه روز گذشته به منظور پاسخگویی به شهروندان در سامانه ۱۳۷ حضور پیدا کردم، گفت: به مسؤول این سامانه به منظور پیگیری نتایج حاصله از تماس‌های مردم و مطالبات مطرح شده توسط شهروندان تاکیدات لازم انجام شده و از این بابت نیز به شهردار رشت پیرامون پیگیری این مهم تذکر می‌دهم تا با جدیت بیشتر دغدغه‌های شهروندان که از طریق این سامانه برقرار می‌شود را پیگیری و برطرف کنند. 

فعالیت عضو شورا در جایگاه سرپرستی کمیته امداد منافاتی با قانون ندارد
کارگرنیا به حواشی ایجاد شده پیرامون فعالیت نادر حسینی عضو شورای شهر رشت در جایگاه سرپرستی کمیته امداد شفت اشاره کرد و افزود: با توجه به دغدغه‌هایی که برخی از شهروندان و اصحاب رسانه پیرامون این مسئله داشتند این موضوع را از طریق اداره کل امور شهری و روستایی استانداری گیلان پیگیری کردم و در جوابی که از سوی این اداره کل به شورا ارسال شد اعلام کردند که حضور این عضو شورا در جایگاه سرپرست کمیته امداد شفت تا زمانی که منزل مسکونی وی به آن شهر منتقل نشود منافاتی با قانون ندارد. 

وی با اشاره به پذیرش استعفای سید امیرحسین علوی عضو پیشین شورا با هدف فعالیت در جایگاه شهردار رشت گفت: بر اساس قانون نخستین عضو علی البدل شورا باید برای این جایگاه معارفه شود و بر همین اساس برای حسن کریمی کرنق به عنوان عضو جدید شورا دعوتنامه‌ای ارسال شد تا جلسه معارفه وی با گذاشتن دست بر روی قرآن و قرائت متن سوگند نامه در صحن شورای رشت انجام شود. 

پس از صحبت‌های رئیس شورا، حسن کریمی کرنق به عنوان عضو جدید شورای رشت متن سوگندنامه را قرائت کرد.

وضعیت روشنایی در معابر رشت اسفناک است
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با گلایه از وضعیت روشنایی در برخی از معابر شهر رشت اظهار کرد: وضعیت روشنایی در برخی از معابر رشت اسفناک است. 

سید حسین رضویان با بیان اینکه بر اساس قانون شرکت توزیع برق باید هزینه روشنایی معابر را پرداخت کند، افزود: در قانون صراحتا به این مسئله اشاره شده و تقاضا دارم در جلسه هفته آینده شورا با دعوت از مسؤولین توزیع برای حضور در صحن شورا و توضیح در این باره دعوت شود. 

نشست استاندار جدید گیلان با مجموعه مدیریت شهری رشت
عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با انتقاد ازعدم دعوت از اعضای شورا در روز معارفه شهردار رشت در استانداری گیلان اظهار کرد: تحقیر کردن یک نهاد دموکراتیک که با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند بسیار تاسف بار است. 

سید شمس شفیعی با انتقاد ازعدم دعوت از اعضای شورای رشت در جلسه معارفه استاندار گیلان و شهردار رشت افزود: از استاندار گیلان تقاضا داریم جلسه‌ای مشترک با مجموعه مدیریت رشت پیرامون مشکلات موجود برگزار کند و انتظار داریم در زمان حضور هر کدام از وزرا در شهر رشت از نمایندگان مردم رشت نیز برای مطرح کردن مشکلات دعوت شود. 

فعالیت عضو شورای رشت در کمیته امداد منافاتی با قانون ندارد 
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از حواشی ایجاد شده پیرامون ادامه فعالیت عضو شورا در جایگاه سرپرستی کمیته امداد شفت اظهار کرد: بنده سالهاست که به عنوان پرسنل کمیته امداد مشغول فعالیت هستم. 

نادر حسینی به پاسخ اداره کل امور شهری و روستایی استانداری گیلان اشاره کرد و گفت: بر اساس این استعلام فعالیت بنده در این جایگاه هیچ منافاتی با قانون ندارد و از رسانه‌های انقلابی و دلسوز مردم تقاضا دارم تا به منظور رفع حواشی ایجاد شده این مطلب را به اطلاع شهروندان برسانند. 

عضویت کریمی کرنق در کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه با استعفای سید امیر حسین علوی به منظور فعالیت در جایگاه شهردار رشت، دو کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی و عمران شورای رشت یک عضو کم دارد، تصریح کرد: برای کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت به جای سید امیر حسین علوی، حسن کریمی کرنق را پیشنهاد می‌دهم و این مطلب را به رای می‌گذارم. 

با یازده رای موافق توسط اعضای شورای رشت، حسن کریمی کرنق به عنوان عضو جدید کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت انتخاب شد. 

کریمی کرنق عضو کمیسیون عمران شورای رشت شد
در این جلسه موضوع عضویت حسن کریمی کرنق در کمیسیون عمران شورای رشت نیز توسط رئیس شورا پیشنهاد و به رای گذاشته شد و اعضای شورا با این پیشنهاد نیز موافقت کردند.

عضویت رضویان در سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت
همچنین اعضای شورای رشت با اعلام آرای خود با استعفای سید حسین رضویان از نمایندگی شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت و عضویت وی در سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت موافقت کردند. 

پس از اعلام انصراف سید حسین رضویان از نمایندگی در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت موضوع کاندیداتوری حسن کریمی کرنق را به عنوان نماینده شورا در این سازمان به رای گذاشت که مورد موافقت اعضای شورای رشت قرار گرفت. 

عضویت علیرضا تاج شهرستانی در شورای شهرستان رشت 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به عضویت مجید عزیزی و سید امیر حسین علوی در شورای شهرستان رشت افزود: با توجه به استعفای سید امیر حسین علوی، تمایل اعضای شورا برای عضویت در شورای شهرستان رشت به رای گذاشته می‌شود که در حال حاضر سید حسین رضویان و علیرضا تاج شهرستانی برای این جایگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. 

با رای اعضای شورای رشت، علیرضا تاج شهرستانی برای عضویت در شورای شهرستان رشت انتخاب شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا