سیاسی

تذکر مجلس به صحرایی درباره تعیین تکلیف معلمان خرید خدمت

تذکر مجلس به صحرایی درباره تعیین تکلیف معلمان خرید خدمت

– اخبار سیاسی –

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، از تذکر به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات و تدبیر برای بکارگیری آنان به منظور رفع کمبود نیروی فرهنگی در نظام آموزشی کشور، خبر داد.

صدور احکام جدید رتبه‌بندی معلمان با ارتقای یک تا دو رتبه‌

 

شرح تذکر نماینده شاهین‌شهر به صحرایی وزیر آموزش و پرورش به شرح ذیل است:

جناب آقای وزیر

در حالیکه بیش از ۱۵۰۰۰ نیروی فرهنگی خرید خدمات در سراسر کشور سال‌ها مشغول خدمت در مدارس دولتی بوده‌اند و سهم عمده‌ای در ارتقای کیفیت نظام آموزش کشور داشته‌اند اکنون در بلاتکلیفی در آموزش و پرورش قرار دارند و این در حالیست که طبق برآوردها نظام آموزشی کشور با کمبود نیروی فرهنگی روبرو است که می‌توان از ظرفیت نیروهای خرید خدمات که سالها تجربه خوبی در زمینه آموزش کسب کرده‌اند، استفاده کرد.

لذا ضروریست نسبت به تعیین تکلیف این نیروها و تدبیر برای بکارگیری آنان از جمله در قالب قرارداد کار معین اقدام لازم صورت پذیرد.

به گزارش برگزیده های ایران، طبق ماده ۲۰۶ آیین‌نامه داخلی مجلس، در کلیه مواردى که نماینده یا نمایندگان مطابق اصل هشتاد و هشتم (۸۸) قانون اساسى، از رئیس‌جمهور یا وزیر درباره یکى از وظایف آنان حق سؤال دارند، می‌توانند در خصوص موضوع مورد نظر به رئیس‌جمهور و وزیر مسئول کتباً تذکر دهند.

هیأت رئیسه خلاصه تذکر را در جلسه علنى مجلس قرائت و متن کامل تذکر را به رئیس‌جمهور یا وزیر مربوط ابلاغ می‌نماید.

انتهای‌ پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا