علمی و فناوری

تراشه جدید اپل زیر ذره‌بین رفت / عکس

تراشه جدید اپل زیر ذره‌بین رفت / عکس

اپل چند روز پیش از نسل جدید تراشه‌های خود یعنی M2 پرو و مکس و همچنین محصولات مجهز به آن‌ها، نسل جدید مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و مک مینی رونمایی کرد. حالا شاهد انتشار اولین نتایج بنچمارک این چیپ‌ها هستیم.

یکی از پیشرفت‌های قابل‌توجه تراشه‌های جدید اپل، استفاده از پردازشگر گرافیکی با هسته‌های بیشتر از گذشته است، به‌گونه‌ای که M2 پرو به ۱۹ هسته گرافیکی و M2 مکس به ۳۸ هسته گرافیکی مجهز شده است. طبق ادعای اپل، این موضوع منجر به افزایش نزدیک به ۳۰ درصدی عملکرد گرافیکی نسل جدید مک‌بوک پرو می‌شود، اما بنچمارک‌ها چه می‌گویند؟

بنچمارک تراشه‌های M2 پرو و مکس

طبق نتایج Metal، عملکرد گرافیکی M2 مکس نسبت به M1 اولترا مورد استفاده در مک استودیو، تنها ۹ درصد پایین‌تر است. بااین‌حال در بنچمارک OpenCL، عملکرد این دو چیپ تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. در ادامه امتیازهای Metal تراشه‌های اپل را می‌بینید:

M1 اولترا: ۹۴,۵۸۳

M2 مکس: ۸۶,۸۰۵

M1 مکس: ۶۴,۷۰۸

M2 پرو: ۵۲,۶۹۱

M1 پرو: ۳۹,۷۵۸

تراشه جدید اپل زیر ذره‌بین رفت / عکس

نتایج بنچمارک گیک‌بنچ تراشه‌های M1 پرو و مکس در نسل جدید مک‌بوک پرو هم منتشر شده است که در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب موفق به کسب امتیازهای نزدیک به ۱۹۰۰ و ۱۵,۰۰۰ شده‌اند. این امتیازها از بهبود نزدیک به ۲۰ درصدی عملکرد CPU نسبت به نسل قبلی حکایت دارد.

همچنین شاهد انتشار نتایج بنچمارک گیک‌بنچ مک مینی با تراشه M2 پرو هستیم. این محصول اپل توانسته در این بنچمارک در بخش تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۹۵۲ و در بخش چندهسته‌ای امتیاز ۱۵,۰۱۳ را کسب کند که تفاوتی با مک‌بوک‌های جدید اپل ندارد.

برای مقایسه، تراشه M1 پرو مورد استفاده در نسل قبلی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در بنچمارک گیک‌بنچ در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب موفق به کسب امتیازهای ۱۷۳۴ و ۱۰,۰۷۶ شده بودند که بسیار پایین‌تر از چیپ جدید اپل است. تراشه M2 پرو همچنین موفق به شکست M1 مکس با امتیازهای ۱۷۲۷ و ۱۲,۶۴۳ شده است.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا