آذربایجان غربی

ترانزیت و تجارت مرزی مهمترین پیشران‌های پیشرفت آذربایجان‌غربی است

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، محمدصادق معتمدیان پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و فعالان حوزه حمل‌ونقل آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ترانزیت و تجارت مرزی از مهمترین عوامل و پیشران‌های پیشرفت استان است و با توجه به مزیت‌ها و پتانسیل‌های استان در این زمینه و هم مرزی استان با سه کشور ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان از این ظرفیت می‌تواند در شتاب بخشیدن به روند توسعه استان بهره برد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید از ظرفیت‌های مغفول مانده استان برای ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید، خلق ثروت و افزایش درآمد استفاده کنیم و در این مسیر حلقه‌های مفقوده و مشکلات شناسایی و با پیگیری‌های ملی و ارائه راهکارهای مناسب این مشکلات حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه ترانزیت و استفاده از این ظرفیت برای توسعه صادرات محصولات استان و افزایش درآمدهای استانی بر باز تعریف جدید در حوزه ترانزیت منطقه‌ای تاکید کرد و افزود: شناسایی مسیرهای جدید ترانزیت و افزایش تعاملات منطقه‌ای و تقویت ناوگان حمل و نقل استان می تواند بسترهای تحقق اهداف صادراتی کشور در استان را فراهم کند.

معتمدیان با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در سطح معاملات تجاری اظهار داشت: آذربایجان‌غربی به عنوان تنها استان هم مرز با ترکیه می تواند در رسیدن به این هدف، نقش موثر و تاثیرگذاری ایفا کند. 

وی روان سازی و رفع موانع در روند صادرات و ساماندهی فعالیت‌های مرزی  در مرزهای استان را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: مرز محل توقف نیست و محل عبور است و با تغییر نگاه به روان سازی فعالیت‌های مرزی و ایجاد مدیریت واحد در مرز و ساماندهی شرایط  فعلی می توان به این مهم دست یافت. 

استاندار آذربایجان‌غربی اقتصادی کردن زیرساخت های عمرانی را در کاهش هزینه های حمل و نقل و به صرفه بودن صادرات موثر دانست و بیان داشت : تلاش می‌شود با اجرای طرح استفاده بهینه از حمل و نقل ریلی و هوایی و استفاده از سیستم‌های حمل و نقل ترکیبی زمینه صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای منطقه  بویژه کشورهای جنوب شرق آسیا را فراهم کنیم .

معتمدیان با اشاره به تقویت ناوگان حمل و نقل استان افزود : از ویژگی‌های مهم استان حمل و نقل بین الملی است و در این مسیر از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای نوسازی و تقویت سیستم حمل و نقل استفاده می کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت راحتی و ایمنی مسافران در استفاده از سیستم حمل و نقل مسافری  ادامه داد: برای تامین ایمنی و راحتی مردم ضروری است ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه برون شهری نوسازی و بهسازی شود.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا