آذربایجان شرقی

تراکتورسازی دچار بحران می‌شود!/ لزوم توجه به دانش تولید دنباله‌بندهای کشاورزی در کشور

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، علیرضا مهاجر روز پنجشنبه، ۱۳ آبان در جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران به همراه رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشور و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت تحریم و بحران‌های اقتصادی کشور در شرایط کنونی، اظهار کرد: تراکتورسازی ایران که در چنین شرایطی اقدام به تولید می‌کند، نسل بسیار خوب مقاومت در کشور است.

وی تاکید کرد: باید به خود ببالیم که در چنین شرایط سختی که هیچ کشوری در دنیا همچون ما در محاصره‌های اقتصادی قرار ندارد اما ما توانستیم بر روی پای خود بایستیم. به آنچه که داریم افتخار می‌کنیم و می‌دانیم که تراکتورسازی ایران نیز نهایت کمک خود را به بخش کشاورزی دارد اما اکنون نیازمند پیشرفت هم هستیم. 

مهاجر با بیان اینکه این شرکت باید در زمینه‌های مختلفی نیز فعالیت داشته باشد، گفت: بخش کشاورزی ما علاوه بر تراکتور، نیازمند دنباله‌بندهای استاندارد نیز است ساخت این ادوات از ساخت تراکتور پیچیده‌تر بوده اما با توجه به ظرفیت‌ شرکت تراکتورسازی ایران باید از این ظرفیت برای پیشرفت در عرصه مهندسی و ساخت دنباله‌بندها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این شرکت در حوزه دنباله‌بندها برای توسعه خود سرمایه‌گذاری نکند، در آینده دچار مشکل و بحران خواهد شد. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در خصوص صادرات محصول تراکتور ایران نیز متذکر ش: زمانی باید دست به صادرات بزنیم که از نظر قیمت و تکنولوژی از سایر رقبای جهانی پیش گرفته باشیم، در نتیجه افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه نیز با توجه به سرعت بالای تغییر تکنولوژی لازم است.

وی ادامه داد: اگر در آینده، تحریم‌های اقتصادی کشور رفع شوند و بتوانیم تراکتور وارداتی به بخش کشاورزی تزریق کنیم، تراکتورسازی ایران با تداوم روند کنونی خود دچار مشکل خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل، ابتدا باید بازار اشباع شود و سپس لایحه‌ای به مجلس ببریم که مثلا تراکتورهایی با قدمت بیش از ۱۰ سال که انرژی بالا و بازده پایین دارند را خریده و محصول جدید را به کشاورزان ارائه دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: با این‌گونه طرح‌ها، بازار فروش تراکتور و بازار کار برای جوانان ایجاد می‌شود اما باید تحولات ناشی از آن را پایداری ببخشیم.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا