اخبار روز

تراکم سنگین ‌زائران در مرز مهران/‌‌ امروز‌ اوج بازگشت ‌به کشور/ یک میلیون زائر هنوز در عراق مانده‌اند ‌+ فیلم

تراکم سنگین ‌زائران در مرز مهران/‌‌ امروز‌ اوج بازگشت ‌به کشور/ یک میلیون زائر هنوز در عراق مانده‌اند ‌+ فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از مرز مهران، با توجه به اینکه حجم زیادی از زائران اربعین مرز مهران را برای تردد به عراق انتخاب کرده‌اند، این روزها ‌با موج بازگشت سنگین زائران اربعین در این مرز مواجه هستیم به نحوی که طبق اعلام مسئولان ایلامی ۲۰۳ هزار ‌زائر اربعین ‌طی ۲۴ گذشته از مرز مهران تردد داشته‌اند که این موضوع سبب تراکم زائران در پایانه مهران شده است.

هر چند که مسئولان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند و با دستور معاون اول رئیس جمهوری، فراخوان اتوبوس‌ها برای حضور در مرز مهران انجام شده، اما آنچه که خبرنگار برگزیده های ایران گزارش داده است حجم بالای زائران در پایانه است. مسئولان به طور مکرر از زائران طی روزهای گذشته درخواست کرده بودند که بازگشت خود را به روز جمعه موکول نکنند اما باز هم شاهد بازگشت زائران به مرز مهران هستیم و از ساعات اولیه شب گذشته تاکنون حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین در پایانه مرزی مهران حاضر شدند اما کماکان صف‌های طولانی و کمبود اتوبوس در برخی از سکوها مشاهده می‌شود.

‌تردد۲۰۳ هزار و ۷۹ ‌زائر اربعین ‌طی ۲۴ گذشته از مرز مهران

سیدزاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام  در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران در مهران  با بیان اینکه ۲۰۳ هزار و ۷۹ ‌زائر اربعین حسینی طی ۲۴ گذشته از مرز مهران تردد داشته‌اند‌ و تردد در این مرز مشکلی ندارد و به سهولت در جریان است، اظهار داشت:از این تعداد ۱۶۹هزار و ۷۵۱زائر ایرانی و همچنین ۲۹ هزار و ۵۶۱ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام افزود:همچنین در این بازه زمانی،سه هزار و ۲۵۷ زائر ایرانی و ۵۱۰ مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

ترافیک سنگین در ورودی شهر ایلام از سمت مهران/ ایلامی‌ها از حضور در میدان قرآن خودداری کنند + فیلم

وی ادامه داد:همچنین از بامداد تا ساعت ۸ صبح امروز نیز ۴۶هزار و۳۸۷ مسافر از این مرز بین‌المللی تردد داشته‌اند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۵۲۶ نفر به کشور ورود داشته اند.

به گزارش برگزیده های ایران، در ۲۴ ساعت گذشته حجم بازگشت زائران از مرز مهران افزایش یافته و ناوگان مسافربری عمومی برون شهری آمادگی کامل برای جابجایی زائران به شهرهای مبدا را دارد.

.

تدابیر لازم برای جابه جایی زوار از مرز مهران

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام با اشاره به موج بازگشت زائرین اربعین حسینی(ع) و حجم بالای زوار در مرز مهران،اظهار کرد:دو هزار اتوبوس در حال انتقال زائران به مناطق مختلف کشور هستند.

وی افزود:با همکاری سازمان شهرداری های کشور حدود ۳۰۰ ون هم در پایانه برکت مستقر شدند و کار جابجایی زوار را به مناطق مختلف کشور انجام می دهند.

بهرام‌نیا همچنین از حضور سیصد خودرو‌ی اینترنتی برای جابجایی زوار در مهران خبر داد.

جانشین عملیات پلیس راهور فراجا هم با بیان اینکه در محورهای مواصلاتی مهران ترافیکی روان است،تصریح کرد:رفت و آمد در مسیر های منتهی به پایانه مرزی مهران بدون هیچگونه ترافیکی در حال انجام است.

وی افزود:بر اساس پایش صورت گرفته در این مسیر بویژه قبل از تونل راه کربلا و تونل آزادی ،هر چند ممکن است محدودیت مقطعی وجود داشته باشد اما ترافیک روان گزارش شده است.

اطلاعیه  شماره ۲۵  ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع)

 متن اطلاعیه شماره ۲۵ به شرح زیر است: بیش از یک میلیون زائر در عراق باقی مانده‌اند و امروز جمعه بالاترین ورودی زائر در یک روز به کشور را خواهیم داشت.

زائرین عزیز ورود خود به کشور را به روز جمعه موکول نکنند و سریعتر به کشور بازگردند. امروز جمعه کمبود وسیله نقلیه از کربلا به سوی مرزها خواهد بود.

اتوبوس های ایرانی برای کمک به حمل و نقل زائرین به سمت کربلا حرکت خواهند کرد.

مجددا تاکید می شود زائرین عزیز مراقب خستگی ، خواب آلودگی و سرعت بالای رانندگان عزیز عراقی باشند.

/۱۸۰/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا