گیلان

تربیت جوانان آینده‌ساز برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و نیز روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار کرد: مردم آگاه گیلان در هشتم دی ماه یک روز زودتر از دیگر نقاط کشور در صحنه نمایش ولایتمداری حضور یافتند که نشان دهنده بصیرت مردم گیلان است. 

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش همه بایستی اهتمام ورزند، گفت: نقشه راه این حوزه، بر اساس اسناد بالادستی ازجمله قانون اساسی، برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مشخص است. 

به گفته استاندار گیلان، به منظور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، برای تربیت جوانان آینده‌ساز، بایستی اهتمام لازم صورت گیرد و این امر، هم نیازمند برنامه ریزی درسی و هم برنامه ریزی آموزشی است. 

عباسی نقش معلمان را در پرورش نسل آینده مطابق با ارزش‌های انقلابی، اثرگذار دانست و بیان کرد: ضعفی که طی یک دهه گذشته در بخش تربیت منابع انسانی داشته ایم، بایستی برطرف شود. 

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت باید روزآمد باشد، افزود: تحمیل نیروهای انسانی به این نظام، به فرآیند آموزش ضربه می‌زند.

استاندار گیلان تصمیم گیری صحیح و مدیریت متناسب با شرایط زمانی و منطقه‌ای و در نظر داشتن توزیع مناسب جغرافیایی منابع انسانی را در ارائه آموزش‌های کیفی موثر خواند. 

عباسی، توجه به نوسازی و استحکام مدارس را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: املاک بلااستفاده هم جزو سرمایه‌ها محسوب می‌شود و باید نسبت به مولد کردن آن‌ها در جهت فراهم‌سازی زمینه رفاه قشر فرهنگی، اقدام شود. 

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به هفته شوراهای آموزش و پرورش و اهمیت مشارکت مردم در حوزه‌های آموزشی بیان کرد: مردم گیلان همواره در امور عام المنفعه پیشتاز بوده‌اند و بایستی بیش از پیش زمینه مشارکت آنان بویژه در بخش‌های مرتبط با آموزش، فراهم شود. 

به گزارش فارس، در این جلسه گزارش‌هایی در خصوص تعداد مدارس در حال ساخت، مدارس خالی و واحدهای فرسوده برای استفاده بهینه، برآوردی از میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و تعداد بیمه شدگان در مدارس و مراکز غیردولتی، برنامه ریزی برگزاری همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش و نیز پیشرفت و اتمام پروژه استخر فرهنگیان ارائه شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا