ایلام

تردد بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مرز مهران/ جابجایی مسافر در استان ایلام ۱۵ درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر۵۴ شرکت در بخش حمل و نقل بار و ۷۴ شرکت و موسسات مسافربری در استان ایلام فعال است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار و ۷۳۱ نفر از مرز مهران تردد داشته‌اند؛ از این تعداد ۱۶۸ هزار و ۹۳۳ نفر ورود و خروج ایرانی و بیش از ۸۲ هزار نفر ورود و خروج  نیز اتباع خارجی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: همچنین در این مدت بیش از ۲۵ میلیون و ۶۳۴ هزار وسیله نقلیه از محورهای استان تردد داشته‌اند که این تعداد نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است و همچنین بیش از ۲ میلیون و ۸۸۶ هزار تردد وسایل نقلیه سنگین ثبت شده است که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش نشان می‌هد.

وی بیان داشت: از ابتدای سال گذشته تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ در مجموع ۹۶۸ هزار و ۲۵۸ نفر در استان جابجا شده است که در هشت ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد سفر و مسافر ۱۵ درصد افزایش یافته است.

دلخواه با بیان اینکه ۱۳۵ کیلومتر راه اصلی و روستایی روکش آسفالت شده‌اند، تصریح کرد: طی سال یکسال گذشته و ۸ ماهه سال جاری ۸۱ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۵۴ کیلومتر از راه‌های روستایی استان روکش آسفالت شده‌اند.

مدیرکل راهداری ایلام اضافه کرد: در بحث انجام عملیات لکه گیری آسفالتی راه‌های اصلی و فرعی استان به میزان حدود ۱۶ تن در طول ۲۷۰ کیلومتر و ۳۹ کیلومتر از راه‌های چهارخطه با نصب نیوجرسی و گاردریل جداسازی شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون  چهار کیلومتر نیوجرسی، ۷۶۰ کیلومتر خط کشی، ۳۲ کیلومتر روشنایی راه و تونل و یک هزار و ۵۲۰ عدد تعمیر و نصب تابلو علائم توسط این اداره کل انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: ۱۸ نقطه پرخطر از جاده های استان در سالجاری به منظور ایمن سازی و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اصلاح می‌شود که امیدواریم با تخصیص اعتبارات به موقع در سال جاری این نقاط حادثه‌خیز اصلاح شود.

وی افزود: راهداران ایلام با حضور ۲۲۰ نیروی راهداری و ۲۲۷ دستگاه ماشین آلات و در قالب ۳۴ اکیب کار راهداری زمستانی انجام می‌دهند. 

دلخواه تاکید کرد: امسال برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌ها ۱۰ هزار تن نمک و ماسه در استان برای راهداری زمستانی در راهدارخانه‌ها دپو شده است.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا